Jump to content
Edgeforum

Recommended Posts

Där har du ett jä,,,, varnings klocka , minst 5 negativa omdömen. Köper aldrig av en sådan där.

Jag har handlat över 300 fiske relaterade prylar där och fått allt hem,däremot lyckades jag sätta ett negativt omdöme på en kinesisk butik efter att leveransen uteblev i 5 v.7 v kom flugasken.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Varför använda den sida som tar bäst betalt och gör absolut minst för att skydda sina användare?

Jag har aldrig förstått hur tradera kan vara så populärt. Ebay lämnar ju fulla garantier och betalningsskydd, och har oftast bättre priser. Lite oetiskt möjligen att beställa småsaker från andra sidan jorden, fast å andra sidan flyger ju prylarna samma väg även om man köper dom av en klåpare på tradera.

Som det kanske hörs på min ton blev jag blåst första gången jag använde tradera, av en kille med perfekt feedback. Andra gången köpte jag ett Sage som skulle skickas spårbart till en viss adress. Det skickades som brev, utan skriven avsändare, till fel adress. Tre månaders korrespondens med posten tog det innan jag mirakulöst fick det skickat till mig. 

Edited by Andreas89

Det enda stenskottet jag fått på Tradera var när jag fick en annan tuppnacke än den som visats på bild. Det var dock en ren blunder av säljaren... och det tror jag på, för det var ursäkter på ursäkter på ursäkter, både i mail och på telefon och innan jag själv hunnit skicka tillbaka den jag fått låg den riktiga i brevlådan + 10 påsar "kompensationsdubbing". (Guldläge för mig att blåsa honom.)    :D

Jag har köpt 5 saker på tradera och blivit blåst på 2 av dom.

Har nån samma erfarenheter?

Omdömet om min senaste säljare ser ut så här, så se upp!!!

http://gamla.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1608060

Pip

Har också handlar en hel del på Tradera och aldrig blivit blåst. Har dock bara handlat

av säljare som har bra omdömmen ( något jag alltid kollar först ) och bor i Sverige.

En sådan säljare som du visar här skulle jag aldrig ens drömma om att försöka göra affärer med.

Edited by Snoxam
  • Like 1

Varför använda den sida som tar bäst betalt och gör absolut minst för att skydda sina användare?

Jag har aldrig förstått hur tradera kan vara så populärt. Ebay lämnar ju fulla garantier och betalningsskydd, och har oftast bättre priser. Lite oetiskt möjligen att beställa småsaker från andra sidan jorden, fast å andra sidan flyger ju prylarna samma väg även om man köper dom av en klåpare på tradera.

Som det kanske hörs på min ton blev jag blåst första gången jag använde tradera, av en kille med perfekt feedback. Andra gången köpte jag ett Sage som skulle skickas spårbart till en viss adress. Det skickades som brev, utan skriven avsändare, till fel adress. Tre månaders korrespondens med posten tog det innan jag mirakulöst fick det skickat till mig.

Betala via PayPal så har du garanti på ifall varan inte kommer fram får du pengarna tillbaka. :-P :-P

Ooo Så kostar det inget att handla av folk i avgifter. Säljer du 10 % max en hundring. >:) >:)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Har också handlar en hel del på Tradera och aldrig blivit blåst. Har dock bara handlat

av säljare som har bra omdömmen ( något jag alltid kollar först ) och bor i Sverige.

En sådan säljare som du visar här skulle jag aldrig ens drömma om att försöka göra affärer med.

Hej ! 

Nu har jag nästan aldrig köpt nya grejer, typ senaste modellen flugspö etc. på Tradera eller Ebay, då kanske man bör passa sig lite, for varför finns produkten där ? I övrigt kan jag bara rekommendera er att handla på dessa auktioner, mycket bra finns att köpa och ibland till mycket trevliga priser. Mina mesta objekt har varit äldre fiskeredskap ( drag, flugrullar ,böcker etc. )Några objekt är bra att köpa på Tradera, t.ex Hardy-flugrullar ( inte så många köpare ) däremot kan konkurrensen för sådana vara hård på Ebay. Det ändrar sig över tid så man får testa lite. Köpt och såld ( mest köpt ) har jag gjort på både Tradera och Ebay sedan början av 2000,( nog över 2000 transaktioner under åren ) kan bara rekommendera ! På Tradera heter jag sovereign på Ebay Glimmyflyfishing. Som nämt av andra så är paypal bra, nästan en nödvändighet för att handla på Ebay ( inte för säkerheten primärt men för att smidigt kunna betala ) och paypal blir mer och mer vanligt på Tradera. Paypal arbetar mycket med säkerheten för köparen och det fungerar ! Jag har inte själv som köpare behövt att få ersatt en produkt som inte har kommit fram, men som säljare har jag ett par gånger behövt göra det, alla länder har inte ett lika bra och säkert postverk som vi här i Europa och väljer du som säljare att använda vanlig post så kan man åka på att ersätta grejer som inte kommer fram, det är väl en självklarhet att göra så men paypal ser alltså till att alla säljare förstår detta !  Som köpara är det gratis att använda paypal, säljaren får avdrag 4,2% tror jag att det är men då finns också betalningen inne direkt // Steen

Edited by sovereign

Lite mailkontakt med en av dom!

Hej du får tyvärr ge mig ett dåligt omdöme; ( självklart låg jag ju back på kontot så när jag skulle skicka rullarna så hade jag bara 5 kronor. . Men så fort jag får in pengar så skickar jag det...

Det är fan För jävligt gjort av mig.  

Hmmm!
Jag vann budgivningen, jag har betalat, vad är problemet.
40:- kan du väl skrapa ihop? Jag har ju sänt dig pengar till det!
Jag är inte sugen på att åka och hämta grejerna.
Pip
Lärkan

Ja va fan är problemet? ??? Jag jobbar än har inte vart hemma. Va fan fatta va problemet ligger!  Jag är inte hemma än

Skickat från min Samsung Mobil

Bli inte arg!
Det var inte meningen av mig.
Det är väl inte konstigt att jag undrar. Fiskesemester är snart slut,
och det är ju 40 dar sen.
Pip
Lärkan

Ne jag ber om ursäkt själv.  Tjejen ringde förut o lämna mig.  Så va ej meningen att hetsa upp mig.  Ja jag förstår dig helt o hållet jag hade blivit fundersam med. 

Jag har inte vwtat om att jag skulle ligga borta på jobb så länge :/

Har du någon adress? ???

Jag antar att jag är blåst och alla ursäkter bara var fejk!
Efter 3 månader finns inga ursäkter mer!

Jag har ju förfan frågat efter adress! När jag har vart hemma . Men sen fick jag ingen så jag sket i att skicka.  Och åkte tillbaka till jobbet i Göteborg.  

Så du kan väll förfan skicka den så jag kan skicka!  Eller ska jag bara chansa?

'
Det här skickade jag till dig den25/7 men det var väl för svårt?
Hej.
Hemma nu efter fiskesemestern.
Lars-Erik Hagström
Gullsjövägen 27
811 95 Järbo
Pip

Hoppas att det är ok att jag åker och fiskar ibland? Jag vill inte sitta vid datorn och vänta på att du har tid.
Du svär som en liten unge! Det tyder på bristande uppfostran. Tycker inte du jag varit tålmodig när jag väntat 3 månader?
Dina privata problem med flickvänner är inte intressanta för min del.
Om du inte hade adressen skulle du kanske frågat för tre månader sen!
Jag har i alla fall gjort det jag skulle.
Pip

Lite mailkontakt med en av dom!

Hej du får tyvärr ge mig ett dåligt omdöme; ( självklart låg jag ju back på kontot så när jag skulle skicka rullarna så hade jag bara 5 kronor. . Men så fort jag får in pengar så skickar jag det...

Det är fan För jävligt gjort av mig.  

Hmmm!

Jag vann budgivningen, jag har betalat, vad är problemet.

40:- kan du väl skrapa ihop? Jag har ju sänt dig pengar till det!

Jag är inte sugen på att åka och hämta grejerna.

Pip

Lärkan

Ja va fan är problemet? ??? Jag jobbar än har inte vart hemma. Va fan fatta va problemet ligger!  Jag är inte hemma än

Skickat från min Samsung Mobil

Bli inte arg!

Det var inte meningen av mig.

Det är väl inte konstigt att jag undrar. Fiskesemester är snart slut,

och det är ju 40 dar sen.

Pip

Lärkan

Ne jag ber om ursäkt själv.  Tjejen ringde förut o lämna mig.  Så va ej meningen att hetsa upp mig.  Ja jag förstår dig helt o hållet jag hade blivit fundersam med. 

Jag har inte vwtat om att jag skulle ligga borta på jobb så länge :/

Har du någon adress? ???

Jag antar att jag är blåst och alla ursäkter bara var fejk!

Efter 3 månader finns inga ursäkter mer!

Jag har ju förfan frågat efter adress! När jag har vart hemma . Men sen fick jag ingen så jag sket i att skicka.  Och åkte tillbaka till jobbet i Göteborg.  

Så du kan väll förfan skicka den så jag kan skicka!  Eller ska jag bara chansa?

'
Det här skickade jag till dig den25/7 men det var väl för svårt?

Hej.

Hemma nu efter fiskesemestern.

Lars-Erik Hagström

Gullsjövägen 27

811 95 Järbo

Pip

Hoppas att det är ok att jag åker och fiskar ibland? Jag vill inte sitta vid datorn och vänta på att du har tid.

Du svär som en liten unge! Det tyder på bristande uppfostran. Tycker inte du jag varit tålmodig när jag väntat 3 månader?

Dina privata problem med flickvänner är inte intressanta för min del.

Om du inte hade adressen skulle du kanske frågat för tre månader sen!

Jag har i alla fall gjort det jag skulle.

Pip

Var det din senaste säljare detta? I så fall blir jag förvånad över svaren han ger dig och undanflykterna samtidigt oxå förvånad att han fått så mycket negativa då jag gjort affär med trasmusa tidigare vid nåt tillfälle och det har alltid funkat bra.  Men det kanske var en annan säljare av dina tidigare dåliga erfarenheter ?

Det jag ser med säljaren trasmusa är att han fått 7 negativa  på ca 10 dagar och 2482  positiva totalt och  av dom hade han 8 negativa sen tidigare som inte varit  nåt senast året av dom 8.

Min första tanke är då att det kanske har hänt nåt med den säljaren utan att ta han i försvar :/  eftersom han  skött sig relativt bra tidigare.

Jag har både sålt och köpt ett gäng grejer där och har nu fått 2 negativa  sista 2 månaderna(hade inga sen tidigare) ett som köpare som var ett rent hämndomdömme då jag gav säljaren negativt eftersom det saknades flera grejer som var med på bilden in auktionen och det tog bara nån timme så hade han gett mig  negativt  i ren hämnd.  

Men jag hade kontaktat Tradera och sagt att jag inte fick allt enligt auktionsbeskrivningen  och sa att jag även provat maila han utan svar samt ringa han då han kastade på luren då jag frågade var resten av prylarna var.

Som tur var så tog Tradera bort mitt negativa då eftersom jag sa  vid kontakten att han kommer ge mig negativt som hämnd och han hade över 30 negativa sen tidigare så dom stod på min sida då i alla fall.

Sen sålde jag en kompass för nån vecka sen som tydligen kärvade vilket jag missat och jag fick då ett negativt av köparen utan att han kontaktat mig  .... om han bara kontaktat mig så hade han  fått igen den slanten den kostade istället för att bara ge mig neg utan att jag var informerad så ibland får man faktiskt inte chansen att räta till en dåliga affär för en köpare heller.

Sen finns det ju en del rötägg där oxå men dom brukar ju inte vara långlivade tack och lov ..... sålde en gång en rulle till Danmark som jag skickade åt han och han hävdade att han aldrig fick den vilket  ju var svårt att bevisa för mig då jag bara skickade den som skrymmande brev då det inte var en dyr rulle så jag betalade igen dom 250 + frakten den kostat och rullen är troligen i hans ägor men jag köpte mig fri för att jag inte ville ha nåt negativt.

En annan gång sålde jag en  Hardy flugrulle som en finne köpte som kostade ca 1200 kr har jag för mig men han hade betalat mig i Euro  :D  vilket var väldigt bra med dricks ;)  ..... han blev  väldigt glad när jag ringde upp han och frågade efter kontonumret att återbetala det felaktiga beloppet kan jag lova .... han sa att  jag var säker på att nu har jag blivit blåst.

Så i det stora hela så har  Tradera  funkat kanonbra för mig i alla fall både som köpare och säljare.

Edited by Record

Var det din senaste säljare detta? I så fall blir jag förvånad över svaren han ger dig och undanflykterna samtidigt oxå förvånad att han fått så mycket negativa då jag gjort affär med trasmusa tidigare vid nåt tillfälle och det har alltid funkat bra.  Men det kanske var en annan säljare av dina tidigare dåliga erfarenheter ?

Det jag ser med säljaren trasmusa är att han fått 7 negativa  på ca 10 dagar och 2482  positiva totalt och  av dom hade han 8 negativa sen tidigare som inte varit  nåt senast året av dom 8.

Min första tanke är då att det kanske har hänt nåt med den säljaren utan att ta han i försvar :/  eftersom han  skött sig relativt bra tidigare.

Jag har både sålt och köpt ett gäng grejer där och har nu fått 2 negativa  sista 2 månaderna(hade inga sen tidigare) ett som köpare som var ett rent hämndomdömme då jag gav säljaren negativt eftersom det saknades flera grejer som var med på bilden in auktionen och det tog bara nån timme så hade han gett mig  negativt  i ren hämnd.  

Men jag hade kontaktat Tradera och sagt att jag inte fick allt enligt auktionsbeskrivningen  och sa att jag även provat maila han utan svar samt ringa han då han kastade på luren då jag frågade var resten av prylarna var.

Som tur var så tog Tradera bort mitt negativa då eftersom jag sa  vid kontakten att han kommer ge mig negativt som hämnd och han hade över 30 negativa sen tidigare så dom stod på min sida då i alla fall.

Sen sålde jag en kompass för nån vecka sen som tydligen kärvade vilket jag missat och jag fick då ett negativt av köparen utan att han kontaktat mig  .... om han bara kontaktat mig så hade han  fått igen den slanten den kostade istället för att bara ge mig neg utan att jag var informerad så ibland får man faktiskt inte chansen att räta till en dåliga affär för en köpare heller.

Sen finns det ju en del rötägg där oxå men dom brukar ju inte vara långlivade tack och lov ..... sålde en gång en rulle till Danmark som jag skickade åt han och han hävdade att han aldrig fick den vilket  ju var svårt att bevisa för mig då jag bara skickade den som skrymmande brev då det inte var en dyr rulle så jag betalade igen dom 250 + frakten den kostat och rullen är troligen i hans ägor men jag köpte mig fri för att jag inte ville ha nåt negativt.

En annan gång sålde jag en  Hardy flugrulle som en finne köpte som kostade ca 1200 kr har jag för mig men han hade betalat mig i Euro  :D  vilket var väldigt bra med dricks ;)  ..... han blev  väldigt glad när jag ringde upp han och frågade efter kontonumret att återbetala det felaktiga beloppet kan jag lova .... han sa att  jag var säker på att nu har jag blivit blåst.

Så i det stora hela så har  Tradera  funkat kanonbra för mig i alla fall både som köpare och säljare.

Nej det var den första, martinshav <martinshav@hotmail.com varken han eller trasmusa svarar på mail.

Konstiga är att trasmusa har uppgett sitt namn och adress!!

johan jensen

påskliljegatan 39

21527 malmö, Sverige

00000000

johanfiskare@hotmail.com

Pip

Nej det var den första, martinshav <martinshav@hotmail.com varken han eller trasmusa svarar på mail.

Konstiga är att trasmusa har uppgett sitt namn och adress!!

johan jensen

påskliljegatan 39

21527 malmö, Sverige

00000000

johanfiskare@hotmail.com

Pip

Mm det var det jag reagerade på när han har så pass många postiva sen tidigare .... och det haglat in negativa sista 10 dagarna. Prova ring han  om du inte gjort det eller gå in via Ratsit och kolla  om han har nån sambo som du kan ringa  så kanske du får besked på varför  du inte fått grejen. 

Edited by Record