Jump to content

Guideline diver sonic ?

Vefsna Markus

Recommended Posts

Nött på ett par i tre säsonger och nu har dom dött. Höll hyfsat ok, men verkar som alla andra andasvadare inte tåla eldloppor speciellt bra... Nu har tyget dessutom blivit så pass uppnött att de läcker lite överallt, men svetssömmarna verkar fortfarande hålla tätt. Mycket för pengarna om du frågar mej.

Köper aldrig GuideLine igen. De jag har haft har haft så fruktansvärd dålig kvalitet. Senaste exemplaret var ett par Alta Sonic Bootfoot. Första exemplaret läckte i grenen ganska omgående. Skickade in dem och fick vänta en evighet på den nya modellen pga av strul med fabriken i Asien etc. Fiskat ett par veckor med dessa och nu under sommaren började det välla in vatten i stöveln då denna tydligen hade börjat ramla isär pga limningen lossnar.

Nuddar man tyget så blir det sjukt lätt skador på det.

Dyraste vadarna jag haft om man räknar hur många fiskedagar de höll.

Hej,

Jag har ett par Diver Sonic, har hållt tätt men fickan gick sönder rätt omgående. Gick dock att laga enkelt själv.
Har även ett par Simms (billig modell) som känns betydligt bättre, men dock fick jag inte rekommendera dig Simms :)

Värt att nämna är att jag endast använder andasvadare under sommaren någon vecka vid fjällfiske, annars är det neopren då jag främst fiskar havsöring på sydkusten.
Ett par rundor längs med skånska bäckar har de även fått hänga med på, men som sagt är mitt användande rätt begränsat.

Mvh,
Daniel 

Har nu vision gillie som hållit 5 säsonger hårt brukade! men viil köpa på mig reservvadare ifall att!!.

Simms kan även läka så jag skulle aldrig lägga dom pengarna på att par vadare!.

Tycker diver sonic verkar prisvärda  om dom håller 4 säsonger så har dom gjort rätt för sig kontra prislapp!

Vadare är för mig förbrukningsvara !.

Hej,

Jag tror att alla håller med dig om att vadare är förbrukningsvaror, men det hindrar ändå inte mig och många att lägga extra pengar på kvalité som förhoppningsvis håller längre.
Men som alla vet är kvalitén på vadare högst varierande, har man köpt ett par vadare av ett märke som visar sig läcka, får man nog en aversion mot att köpa fler vadare av samma märke. Oavsett om det är Simms, Guideline eller något annat märke man köpt.
Jag vill inte avråda dig från Diver Sonic då jag har inga större klagomål på mina, men mitt intryck rent allmänt från att läst en del om Guidelines vadare på forumet är att folk är generellt rätt negativa till Guideline.

Mvh,
Daniel