Hoppa till innehåll

Köpråd klass 5 spö.


carldy

Recommended Posts

Hej.

 

Har börjat titta lite på ett nytt klass 5 spö. Gillar mjuka spön och använder mestadels mitt Loop xact klass 9 fot klass 6 spö samt mitt redington classic 8,6 fot klass 5. Stör mig dock något att jag skaffade redington spöet i 8,6 fot istället för 9 fot, samt att handtaget på det spöet är i minsta taget. Så får helt enkelt bli ett nytt 9 fot klass 5. Jag har tittat på Vision cult spöet samt guideline fario det gamla då jag tycker priserna är för höga på crs samt det nya classic som kommer här i början på nästa år. Båda spöen går att hitta för runt 2700kr vilket jag tycker är ok pris. Vilket tycker ni och varför? Har ni andra förslag på mjuka och lätta spön i denna klass?

 

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Greys XF2 streamflex 9' #5 är ett alternativ som har fått bra kritik (8'6" #5 är grymt fin för torrfluga, men har inte testat 9' själv), en annan är ju Loop Opti stream om du hittar den på rea nånstans... (kanske inte går med tanke på hur bra den har stått sig i Yellowstone anglers tester).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej jag har ett winston boron 111 till salu custum byggt av mig själv, jag har byggt många spön

spöt har det du söker lagom mjukt med en stabil butt

det är byggt med rec recoil detaljer , använt en vecka i finnmark för två år sedan ,(då nybyggt) det var lite för mjukt för miig

spöt är 9,6 klass fem

ring om du e nyfiken så skickar jag bilder

jag vill ha 2600 inklusive frakt

mvh fredrik 0706505027

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...