Jump to content

Förkyld eller tjuvfiske?

Recommended Posts

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Är det inte bara ett skydd så inte spöt ska halka in i truten när de poserar? Det verkar nämligen vara en väldigt vanlig och otäck åkomma     

Jag är inte bitter Eller ja lite kanske. Det finns ett bildspråk som vuxit fram i fiskemedia. Tidningar bloggar reklam butiker osv som jag upplever, har försökt "tuffa till" flugfisket. Det har säker

Jag ifrågasätter aldrig buffé. Det kan dock föreligga ett samband med att vadarbyxorna är trånga i midjan.

Posted Images

Har ofta buff som skydd mot solen när jag fiskar i fjällen

Ähh! ..vi har knappt sol som ens värmer/lr är över horisonten!!.. under sommarn!..så Solglasögon är bättre... :P

Själv är jag övertygad om att det är ett smart trick från pryltillverkare att hitta något nytt att prångla på oss flugfiskare. Smäll på en Simmslogga eller något annat tillverkarnamn så går allt att sälja.

Pryltillverkar-VD: Vad ska vi göra med de här hopplösa tröjorna från förra säsongen som ingen vill ha?

Pryltillverkardesigner: Vi klipper ärmarna i remsor, smäller på vår logga, så kan vi sälja det som halsdukar.

;-)

Givetvis för att det ska se coolt ut på bild. Klart buffen är ett riktigt bra plagg med många användningsområden men att välja att ha den med på bild har bara ett användningsområde.. Sen om det verkligen ser coolt ut eller bara töntigt är en annan femma :)

post-4048-0-25878500-1450535437_thumb.pn

• Like 1

Har prickat in extrema hettor uppe efter Lainio nu flera år på rad, knappt så ett dopp hjälper.

Skoja ba! ..extrema hettor har jag oxå blitt drabbat av!! ...flera ggr. men skydd mot knott(speciellt) ..är ett MÅSTE....så sör-länningar har gjort det klokt i att ha Mygg-nät. :)  ..men solen har vart inget problem dock.

Ögonen är värst...som jag blir drabbad av/knott,..dock hjälper inte glasögon NADA..för det, dom vallar in fr. sidan. :angry:

Skall buffen skydda mot sol så bör ju denna vara bättre. Och då får man ju

kanske sitt eget favoritmärke ;-)

Jag mötte en kille vid ett vatten som hade allt i Simms inklusive Simms solkräm. Själv väntar jag på Simms toapapper så man kan göra i från sig kungligt i skogen. ;-)
  • Like 1
  • 2 weeks later...

jag använder buff när det blåser, är kallt etc men även på somrarna... visst jag använder mig utav solkräm, men på kvällarna när ingen sol finns då hjälper ju inte solkrämen.

Sen att det finns fräcka mönster etc det är ju bara coolt! tråkigt med en enfärgad som alla gamla griniga gubbar har ;)

Det måste ju va lite stajl på skiten när "superfirren" vulgärt trycks fram med fisktrynet hårt pressat upp mot linsen, redo att kablas ut över världen med hashtag o bloggar.

Annars får du ingen ny spons-buff av handlarn nästa vecka.

• Like 2

Givetvis för att det ska se coolt ut på bild. Klart buffen är ett riktigt bra plagg med många användningsområden men att välja att ha den med på bild har bara ett användningsområde.. Sen om det verkligen ser coolt ut eller bara töntigt är en annan femma :)

2015-12-19 15.26.51.png

Skottar du snö med fisken? ;)

• Like 1

Hehe ok. Anar jag en viss bitterhet i dina kommentarer, Caran?

Jag är inte bitter ;) Eller ja lite kanske. Det finns ett bildspråk som vuxit fram i fiskemedia. Tidningar bloggar reklam butiker osv som jag upplever, har försökt "tuffa till" flugfisket. Det har säkert drivits fram av kommersiella krafter för att skapa en starkare säljkraft. Jag känner inte att det passar med mina känslor inför flugfisket. Jag har svårt att relatera till och identifiera mig med bilderna. :)

• Like 5

Jag är inte bitter ;) Eller ja lite kanske. Det finns ett bildspråk som vuxit fram i fiskemedia. Tidningar bloggar reklam butiker osv som jag upplever, har försökt "tuffa till" flugfisket. Det har säkert drivits fram av kommersiella krafter för att skapa en starkare säljkraft. Jag känner inte att det passar med mina känslor inför flugfisket. Jag har svårt att relatera till och identifiera mig med bilderna. :)

Skriver under på det med ett ungdomligt och tufft ord: word! ;)

• Like 1