Hoppa till innehåll

Flugfiskare Stockholm


Pontus_82

Recommended Posts

Hej,

Tänkte lägga ut en krok och se om det går att få kontakt med några likasinnade. Är själv 34 år och bosatt i Stockholm sen ett par år tillbaka. Har dock inte lärt känna några flugfiskare här men tänkte att jag kunde ändra på det.

Kör huvudsakligen efter gädda, havsöring (fast havsöring går inget vidare...) och så tar jag en och annan tur till P&T-vatten.

Vill gärna väcka liv i tidigare årlig resa till Norge för att fiska harr och öring, men ett steg i taget. Först vore det skoj att få fatt på lite nya bekantskaper, sen får vi väl ta't därifrån.

Skicka PM eller svara i tråden. Hoppas några nappar så vi få ihop en liten grupp och får rutin på fisketurerna.

Mvh Pontus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja, det brukar vara rätt segt på forat när det kommer såna frågor. Tips: häng lite i nån av de utmärkta fiskebutikerna tex i forumNacka (Naturkompaniet/Fiksarnas redskapshandel) snacka lite med Laxalars o kolla runt, eller hos Tony/Vladimir i SFFC (bindträff på lördag), eller ute på Fishline i Infracity (bindträff på torsdag!)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, kul med lite svar!! Inser dock att matchningen med väderomslaget inte var någon vidare = -15 grader... Men jag låter tråden leva vidare så får vi styra upp lite aktiviteter när vädret slagit om. En kompis var ute i samband med julhelgsfirande nere på Öland och hade kanonfiske, fast han vägrar inse lyckan i flugfiske så det var på spinn. Men det triggar lite i vintermörkret, så sugen finns att komma ut så snart kylan och ev. isar ger med sig :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena!

 

Hänger gärna me å fiskar någon dag eller styr upp nån bindkväll:) Har planer på att dra upp till Ljungan i mars så om någon är sugen på det är de bara att hänga med!

 

/Ola

Tjena när du säger Ljungan och mars. vilken datum menar du då, och vad behövs för utrustning. Jag skulle jätte gärna följa med och fiska  i Ljungan. Är småbarns pappa och damen jobbar schema så om  du har någon datum i sikte jag skulle behöva lite planering. Bindkväll är inte tokig heller. 

 Mvh

Tomislav

Redigerad med tomislav
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena när du säger Ljungan och mars. vilken datum menar du då, och vad behövs för utrustning. Jag skulle jätte gärna följa med och fiska  i Ljungan. Är småbarns pappa och damen jobbar schema så om  du har någon datum i sikte jag skulle behöva lite planering. Bindkväll är inte tokig heller. 

 Mvh

Tomislav

Hade tänkt att dra upp 7-9 mars, men de är om vädret tillåter kommer inte åka om de är svinkallt å snö!:) har nyligen köpt ett lätt tvåhandsspö som ja ska nöta me men kommer även ha me ett enhandsspö klass 8 för stora streamers:)

 

/Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja, det brukar vara rätt segt på forat när det kommer såna frågor. Tips: häng lite i nån av de utmärkta fiskebutikerna tex i forumNacka (Naturkompaniet/Fiksarnas redskapshandel) snacka lite med Laxalars o kolla runt, eller hos Tony/Vladimir i SFFC (bindträff på lördag), eller ute på Fishline i Infracity (bindträff på torsdag!)

Han har rätt. Det är såklart bara genom professionella som du får vänner. Men det finns fler professionella än de han nämner. Varför nöja dig med att köpa vänskap via en butik? En guide kan bli din alldeles personliga vän. Betala bara rätt summa så ordnar han allt du kan tänka dig. Ni blir vänner, inte för livet, men så länge din plånbok räcker. Rykten om folk som samlas utan att betala är nog överdrivna. Aktiviteter utan pengar inblandade är för nyckfullt och osäkert för att fungera.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som ett par av er missförstår vad jag är ute efter. Förvisso kan man träffa likasinnade i en fiskebutik. Det hände att jag gjorde när jag var i nedre tonåren och hade tid för sånt. Nuförtiden är det knappast där jag vill hänga och det är inte där man får fisk eller en skön naturupplevelse...

Å när det gäller guide, tja det är inte ens värt att diskuteras.

Kul att se att ett par av er börjat styra upp en ev fiskeresa. Där kommer vi närmre syftet med tråden. Kommer själv lägga upp förslag på fisketurer allteftersom det lider, men låter isarna gå upp först...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej! Jag tänkte ta ett gäddpass i helgen. Någon som är intresserad av att haka på? Blir i trakterna av Tyresö kommun om du/ni inte sitter inne på bättre idéer.

Mvh Pontus

Tjena! Lite sent att svara nu men kan tänka mej att haka på nån annan gång:) kommer möjligtvis att dra upp till Älvkarleby till veckan om någon är intresserad av att haka på.

Med vänlig hälsning, Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Bra tråd! Funderade faktiskt på just detta idag. Jag ha en polare här som jag brukar fiska med men rätt så ofta åker jag till ex älvkarleby själv och det känns ju rätt dumt/dyrt/omiljövänligt när man kan samåka. Nu är säsongen där strax över men när de öppnar till våren kommer jag att åka dit några ggr och även sen till laxsäsongen...

ang bindträffar. När jag var liten så gick jag en bindarkurs och sen band jag flugor i ett år eller så. Blev less på pillet och att de ofta gick sönder(gjorde torrflugor stlk 12-14 då jag mest fiskade harr o småöring i kiruna kommun). Nu när jag fiskar mer o mer med stora och färgglada saker som ser lätta ut att binda och kostar skjortan så är jag lite sugen på att börja binda igen. Typ streamers/fiskimitationer, tubflugor och gäddflugor.  När det blir aktuellt så vore det jätteskoj att få hjälp med att komma igång igen efter en sisådär 20-25 års uppehåll:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...