Jump to content

Seychellerna för tredje gången ...

Brownie

Recommended Posts

Hej! Jag har börjat titta på Seychellerna som flugfiskedestination. Jag hyr gärna en guide någon dag och fiskar sedan själv helst vadande på flats. Jag tycker att de speciella fiskeresorna är för dyra. Har du kontakter och några tips hur man hittar?

MVH/Esa

Hej! Jo, jag börjar få ganska bra insikt på hur det funkar där.

Det är ALLTID dyrt att åka ut till atollerna som tex Alphonse Island.

Men på huvudön Mahe kan man få till bra deals. Fisket är inte lika bra men bra ändå så att säga. Man får ju hela Mahe på köpet så att säga.

Det finns några få flats runt Mahe. Man kan få små trevallys, barracudor, megahorngäddor och lite alla möjliga revfiskar.

Antingen fiskar man vadandes när tidvattnet närmar sig toppen eller så mutar man

lokalbefolkningen att ta med en ut på en båt för en acceptabel slant.

Dock måste de ha licens för att få göra det, vilket de inte har om de är lokala småskaliga yrkesfiskare, men det är inte förbjudet för dem att ta med "kompisar" ut. En ville av den anledningen ha betalt i öl efteråt.

Det finns sjyssta boenden på AirBnB. Hyrbil klarar man sig INTE utan. Det finns buss iofs.

Flugfiskeguider är nog svåra att hitta på Mahe. Du får googla till dig kunskapen och trial and error.

Fråga på bara!