Hoppa till innehåll

En Set-up från himlen!?


Bob

Recommended Posts

Hur har ni det egentligen...

Vilken är er favorit-combo?

Jag har:

Loomis GLX Classic # 5 med en GL highwater i samma klass.

(Gärna med 1,5 spölängd tafs).

Den combon kastar nästan av sig självt och duger till det mesta av mitt enhandsfiske.

Men vilket är er favvo-combo?

Shoot! [emoji41]

Mod. (Flytta tråden om den är fel, eller hänvisa till bef. Hittade ingen när jag sökte).

Edit. Rulle loop 1,5. (En gammal häck som behöver nya höftleder). [emoji854]

Redigerad med bob
  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Winston B2X #6 med en Guideline Highwater #5 och så vill jag lägga till rullen som jag använder, Loop Opti Creek. Min favorit kombo för det mesta fisket som jag bedriver.

Det låter som en riktigt mysig, effektiv combo.

Rullen är naturligtvis inte helt oskyldig för balans och allmän känsla, så det var kul att få den infon "på köpet". [emoji4]

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där är en enastående snygg kombo med fantastisk prestanda. [emoji41]

Du kan gott bjuda på en bild tycker jag ;)

Hur har ni det egentligen...

Vilken är er favorit-combo?

Jag har:

Loomis GLX Classic # 5 med en GL highwater i samma klass.

(Gärna med 1,5 spölängd tafs).

Den combon kastar nästan av sig självt och duger till det mesta av mitt enhandsfiske.

Men vilket är er favvo-combo?

Shoot! [emoji41]

Mod. (Flytta tråden om den är fel, eller hänvisa till bef. Hittade ingen när jag sökte).

Edit. Rulle loop 1,5. (En gammal häck som behöver nya höftleder). [emoji854]

Skickat från min IPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sage TXL #00 7'10" med Rio Trout Lt WF1f, spolad på en Sage 3100.

Sage ZXL #5 8'0" med Rio Trout Lt #5, spolad på en Sage 3300.

Däremellan letar jag fortfarande efter en klar favorit; Sage LL 490, GL Fario 480, GL Lpxe 376 finns i uppstället. Just nu har jag lite olika linor i #3 och 4 på flera spolar till en Sage 3200 som jag experimenterar med.

Inte helt oväntat är Rio Trout Lt bland favoriterna. Är dock svårt sugen på att testa Rio Light Line.

Fast egentligen känns kombon bara som den kommer från himlen när jag fiskar torrfluga med något av grässpöna...

Payne 100 och 101 är gudasända recept för enhandsfiske med torrfluga. [emoji4]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Under många år var det Rackelhanen 10' #4-6+, Loop Traditional 2 och Cortland 444SL WF6F. På många sätt en helt fantastisk kombo.

Efter några år började jag köpa grejer och sedan dess är jag vilsen. Vet inte från fisketur till fisketur vilken utrustning jag ska välja.

Förra årets mest använda öringkombo var Winston LT 9' #6, Loop Traditional 2 med magnesiumspole och Imago Horizon WF6F.

Höstens myggpuppefiske bedrevs med Sage SP 8'9" #3, Loop Traditional 1 och Loop Long Distance+ WF3F.

Det är för kul med prylar... :P

  • Like 6
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Upp! Det här måste vara en av de mest meningsfulla trådarna på forumet. Min absoluta favoritkombination är Hardy Demon 9'6 #7 med Guideline Highwater #7. Kärlek vid första kastet. En rödingsjö på kalfjället, första utlägget. Hela fluglinan och tre meter backing rasslade ut genom spöringarna. Vi bara gapade. Att sedan rödingen högg en meter från strandkanten det är en annan historia. :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Emilwestrin sa:

Loop GASS 9,4 #4, Opti dryfly och en evotec 100. Enligt mig den bästa fjällcombon!

Har kikat på det spöt förut men blev lite tveksam då det är 9,4 på en sån låg klass.

Får försöka prova ett framöver!

Själv är jag väldigt förtjust i Loop Opti Stream 9'0" #5, Danielsson Original Dryfly samt Opti Stillwater-lina.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago Nilsson sa:

Har kikat på det spöt förut men blev lite tveksam då det är 9,4 på en sån låg klass.

Får försöka prova ett framöver!

Själv är jag väldigt förtjust i Loop Opti Stream 9'0" #5, Danielsson Original Dryfly samt Opti Stillwater-lina.

Helt perfekt spö på fjället! Dom där extra 0,4' är rätt gött att ha när man står i vide upp till armhålorna. Jag kan inte annat än att ge det toppbetyg:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt Helios 8,6 klass 5 med Rio Trout LT och vilken Danielsson rulle som helst i valfri storlek, den kombon gillar jag.

Sage SP 9 fot klass 3 med...fanfar! Rio Trout LT! Rullen spelar inte så stor roll, har en gammal strömslända rulle som funkar bra, även en liten Hardy (Prince nånting ?) med härlig knarr

Eller mitt 8 fots splitcane med Lundwalls Darter rulle (gotländsk rullmakare som det inte skrivs mycket om, gör fina grejor) med en Cortland 444 wf.

/ Martin

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Loop GreyLine 9'6" #6 med Danielsson LW4-7Wide och en Optistream #6. Ni som inte har provat detta spö bör prova. Makalöst driv och med en mycket fin känsla. Tack Coach för köpet för ett par år sedan.

Ett annat är Greyline 9' #4 med en Optistream #4 eller Stillwater #4 samt Loop/Danielsson LW4-7.

Greyline 11' #5 med  Loop/Danielsson LW4-7Wide och Optistream #5.

Finalen är Greyline 9'6" #7 med Evotec 100 #7 och Loop/Danielsson LW6-9.

Fyra GreyLine som sopar mattan med många av dagens superdupernano spön.

Redigerad med avloppskungen
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hardy Artisan 9" #5 med en Danielsson original och en Triangeltaperad 5:a

eller ett Hardy zenith 9" #6 med en

Danielsson F3W 4seven och en SA Freqenzy Boost i klass 6. Här behöver jag bara nysa för att kasta ut hela linan^_^

image.jpeg

Redigerad med Eos
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En trevlig setup jag har just nu är mitt Powell Legacy #4/5 med ATH-rullfäste, en Danielsson DryFly Titan rulle och en Wulff TTP5F lina! Detta spö kastar minst lika bra som vilket som helst av dagens moderna spön och är ju knappast ett "dussinspö".

Snackar vi glas så gillar jag mitt T&T Heirloom 8' #5 med LOOP Traditional Model 2 och en GL Highwater WF5.

P2.jpg

P3.jpg

Redigerad med Jonzkij
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...

905 Scott Radian 

GL 4 Cast / Arctic Silver MD / Sameo Python  / SA MPX

////////

486/904 Hardy Zenith

GL 4 Cast / SA MPX

//////////

486 Winston B3x

TT Wulff

Rullar: Hatch Monsoon 3+ Midarbor & Lamson Litespeed eller Velocity

 

Redigerad med bratteus
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...