Jump to content
Sign in to follow this  
Shaun

Vad är det värt?

Recommended Posts

Vill först säga så jag inte får en massa bud etc för jag vet inte om jag ska sälja så bespara er att maila om det.

Men ponera att jag skulle sälja mitt endast en gång kastade set för regnbåge som setår av följande, vad e det värt begagnat?

Danielsson F3W 2six

Guideline Fario 9' #4 med metalltub

Guideline Highwater #4

Backing

Har använt det en gång och gissar att det inte kommer användas mycket. Har bebis på gång i april....och sommarfiske i skåne utan torrfluga. Men som jag skrev, jag vill bara veta värdet...

3500-4000 beggat!...detta för ett litet sprut!

Separat:

Danielsson: 1500

Fario: 2200-2500

Lina: 350

Backing: 0

Kit är ofta mycket svårare att sälja men Ismos gissning är nog rätt bra.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Låter ju fair. Får se hur jag ska göra, lite onödigt att ha grejer som ligger men samtidigt tråkigt att sälja av...

Jag fiskar alltdi båge med #4! Dock är det max 1 kg på bågarna i vattnet jag fiskar. Men #4 för torrflugetfisket på båge är givet för mig. :-) Jäkla nice att gå och smyga med i små trånga vikar och skyddade sjöar.

Faktiskt funderat på #4 8' fario. Ska vara bra att underhandskasta med, slå på en Fariolina på det också som har rätt bra underhandstapering. Blir ju väldigt mycket sånna kast om man inte vill fiska träd och buskar.

Edited by Einarsson
  • Like 1

Blir nog att skicka detta spö då jag inser att det är en hyllvärmare för mig. Hur ofta kommer jag få fiska torrfluga...typ aldrig inser jag nu. Köpte den för att ha från 30/9-1/4 men efter en vinter inser jag att ett användningstillfälle är det som det kommer bli:(

3500-4000 beggat!...detta för ett litet sprut!

Ja det korta nöjet blir dyrt:)

Inser att jag är mer av en havsöringfiskare så jag har inte ork eller tid för smyga i insjöar...mer åka ut kasta lite sedan hem:)

Finns väl lite fina små sjöar i GBG-området du kan fiska torrt efter båge?

Stensjön i Mölndal?? 

Ja där lär du nog få jobba innan du får nån båge...  Men nån Abborre eller Mört kan du nog lura om du håller på ett tag!  ;)

Nej, skämt åsido, så vitt jag vet har det aldrig ( ? ) planterats ut båge i Stensjön, du kanske tänker på Södra Långvattnet? ( nån kilometer längre söderut, mot Pixbo? ) 

Tänkte mest att det är nära jobbet:) Med småttingen hemma vet jag att frugan inte tycker längre utflykter är ok

Okay...

Finns ju flera put-and-take-sjöar i GBG-området, men de flesta ligger ju en bit utanför stan ( gör ju att det blir liiiite mer naturkänsla iaf )

De sjöar som är närmast är väl just Södra och Norra långevattnet. Förr fanns ju även ett par sjöar uppe i Delsjöterrängen, men jag vet inte om det sätts ut fisk där fortfarande.

Det var evigheter sen jag fiskade i nån av dem, men jag upplevde Södra som en trevlig klarvattensjö medan jag inte alls gillade Norra ( kanske till stor del på att det tjuvfiskades friskt av nysvenskar med alla metoder möjligen med undantag av dynamit ).

Men som sagt - det var evigheter sen. Bättre än mitt omdöme är ju att stämma av med nån av fiskebutikerna i stan, de har garanterat bättre koll.  

Långevattnet har man ju hört om. Tror dock att jag säljer allt. Kommer inte hinna med att fiska torrfluga när bebisen kommer:/ att sticka iväg en timme till kusten går fort men att gå till en sjö för torrfluga då går ju hela dagen:(

Bebisen är väl inte bebis för alltid. :D Men ja, det är ju ditt val. :-)

Jag tror att det är ett vist beslut.

Det är bra för alla förhållanden med lite egentid då och då... men bebisen växer så fort så fort att det vore synd att missa det tåget.

Innan du vet ordet av så är du inte så populär längre och då blir det desto mer tid för fiske 8^\.

Rickard.

Edited by salmo prutta
  • Like 1