Hoppa till innehåll

Tunn 30 lb backing - rekommendation?


Recommended Posts

Jag köra Power Pro 100lb till mina 8twelve, man fyller spolen lagom med 300yd. Fick även på 300yd 65lb på en Lamson Velocity 3,5. Anledningen till att jag köra så höga brottstyrkor på den flätlina jag använder som backing är dels för "stennöttning" och för att dom ska bli trevligare att hantera. Lägger på så tjock flätlina jag får plats med.

 

Jag brukar handla Power Pro på ebay.

Redigerad med johan.s
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har precis köpt en Danielsson F3W 7ten och tänkte ladda rullen med backing. Vill ha minst 200 m 30lb backing men enligt spec rymmer den 155 m vanlig dacron. Någon som kan rekommendera någon tunn bra backing för rullen?

 

MVH

 

Daniel

 

Jag har 300m (200m + 100m)  gelspunn backing 35lbs....skicka pm om du vill köpa den för en billig peng :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så är det fortfarande här hemma hos mig. Tv’n har vit ram och svart skärm, telefonen är fortfarande fastknuten ute i hallen.  Men när jag trycker på knapparna brukar det hända saker, granna färger på skärmen, massor av kanaler.  Ljud bliver det fortfarande i luren, funktion för det mera moderna ”hands-free” och "memory" finst ochså. 

Idag behöver man 500m backing på laxrullen, tidligare föltes det liksom safe med 120m dacron även om man kanske fick löpa 20m om man enbart hadde rum 100m på rullen.  Vilken utväkling !

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...