Hoppa till innehåll

Uppdatering av forumets mjukvara!


Niclas L

Recommended Posts

Det är en tråkig upplevelse att läsa sidan på mobilen jämfört med tapatalk innan. 

Reklamen visas som små gröna rutor som tar 7 svåra år att skrolla förbi. Jag tror inte annonsörerna är nöjda med att betala för reklam som sen inte syns. 

Från att ha läst sidan flera gånger dagligen blir det nu max en gång per dag. Känns inte värt att ödsla tid på att bläddra sig igenom metervis med fyrkanter och långa inlägg för att komma till senaste inlägget. 

Tråkigt men nåt man får leva med då motståndet mot Tapatalk från "ledningen"verkar vara lika kompakt som Nordkoreas motstånd mot mänskliga rättigheter.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Ante.

Vi följer utvecklingen av det här ingående via Google analytics och via annonstatistik i OpenX/Review och som det ser ut så ser vi ingen nedgång i trafik sen Tapatalkstödet försvann. Jag var själv en flitig användare av tapatalk men jag måste säga att bara man lärt sig de nya funktionerna och hur man följer allt i nya IPB så är det inget i tapatalk jag saknar. Välj att följa ämnen och slå på notifikationer i din profil så får du allt du behöver på mailen och längst upp till höger. aktivitetsfliken uppe till vänster är en annan funktion som fungerar klockrent. det är bara och gå in på exempelvis egen aktivitet så ser man direkt vad som hänt i samtliga trådar där man deltar.

Slutligen så är det en avsevärd skillnad i annonsvisningar och antal klick för våra annonsörer så just nu har jag svårt att se några som helst fördelar med att återgå till Tapatalk? 

Däremot så kommer vi förändra annonslayouten så den harmonierar bättre med sidan. Jag jobbar med det och det kommer bli skillnad till det bättre bara jag är klar med allt.

Det är en webbläsare som inte stödjer sidan riktigt bra just nu, har för mig att det är chrome som har problem? Den här typen av problem kan uppkomma från och till med olika webbläsare och problemen avhjälps normalt genom att byta webbläsare.

Jag kör själv Mac och Iphone och använder safari och då funkar allt perfekt vad jag kan se. Testa byt till exempelvis Firefox, jag vet att det hjälpt andra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 22 maj 2016 at 20:19 Einarsson sa:

Hur går det med att man max kan ladda upp 5 mb bilder? Det är ju fruktansvärt tråkigt då man halva poängen med forumet är att dela erfarenheter och upplevelser. Vill ha bilder!

Vill bara flika in lite här så alla förstår skillnaderna.

Vi har höjt gränsen till 20mb per bild/tillfälle - jag testade ladda upp en bild i 4,8mb och det funkar fint, däremot är det tveksamt vad poängen är att ladda upp så stora bilder? Vill ni ha högre gräns än 20mb så säg till.

Det finns ingen övre gräns i hur många mb bild en specifik medlem kan ladda upp. Ni kan alltså i praktiken ladda upp 1 Gb bilder om ni är på det humöret...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Jonas sa:

Vill bara flika in lite här så alla förstår skillnaderna.

Vi har höjt gränsen till 20mb per bild/tillfälle - jag testade ladda upp en bild i 4,8mb och det funkar fint, däremot är det tveksamt vad poängen är att ladda upp så stora bilder? Vill ni ha högre gräns än 20mb så säg till.

Det finns ingen övre gräns i hur många mb bild en specifik medlem kan ladda upp. Ni kan alltså i prattiken ladda upp 1 Gb bilder om ni är på det humöret...

Ja tack :) Problemet var ju att det var totalt 5 mb bilder per inlägg vilket gjorde att man max kunde lägga in en eller två om man hade tur. Nu kan man få in typ 7 vilket är ok. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på ett foruminlägg på startsidan visas det senaste sist. Som i detta inlägget som hamnar på sidan 4. Förr kom det senaste inlägget först. Har kikat lite i inställningar men hittar inget. Kan tilläga att jag oftast använder ipad eller iphone när jag besöker edge. Någon som vet något om detta? Djävulskt störigt är det...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago hamrin sa:

Visst :-) vart något krångel...

Provat dessa idag

Android:

  • Chrome
  • Firefox
  • Opera

Windows 7:

  • Internet Explorer 11
  • Crome

Lösningen finns att finna i konfigurationen av webservern för openx. Webservern vägrar att acceptera anrop från klienter som har ett cookie fält större än 8k. Det är webservern som placerar session cookies i webläsaren. Vi varje http-access så skickar klienten tillbaka alla cookies till servern och servern tycker att det är för stort fält och svarar med felkod 400.

Felet inträffar nästan alltid om man först surfar till huvudsidan och sedan går in i forumet.

/Hamrin

 

 

Intressant. Jag har som sagt inte upplevt de här felet själv eller hört det från andra men vi kollar upp det här direkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago hamrin sa:

Visst :-) vart något krångel...

Provat dessa idag

Android:

  • Chrome
  • Firefox
  • Opera

Windows 7:

  • Internet Explorer 11
  • Crome

Lösningen finns att finna i konfigurationen av webservern för openx. Webservern vägrar att acceptera anrop från klienter som har ett cookie fält större än 8k. Det är webservern som placerar session cookies i webläsaren. Vi varje http-access så skickar klienten tillbaka alla cookies till servern och servern tycker att det är för stort fält och svarar med felkod 400.

Felet inträffar nästan alltid om man först surfar till huvudsidan och sedan går in i forumet.

/Hamrin

 

 

Hej Hamrin.
Testa töm din cache och prova igen.
Tack för hjälpen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Felet är åtgärdat men tyvärr måste ni även rensa era cookies, förutom cache, i er browser, annars kommer problemet att kvarstå.

Det går att rensa utvalda cookies om man kan, vill och har lust, och då skall ni ta bort cookies under openx.edgeflyfishing.com, men annars går det lika bra att rensa allt, om man vill göra det enklare.

Mvh,
Jens - admin Jaktsidan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
12 hours ago Helios sa:

Det här forumet har verkligen blivit sämre.

Jag ser andras pm, tapatalk är borta och jag ser samma inlägg flera ggr när jag skrollar ner.

Här inne är man inte lika ofta längre...och vet fler som har lagt ner det. Synd..

När forumet hade stöd för tapatalk så var jag på forumet "hela dagarna" (tantens ord) nu när det försvann så blir det oftast när jag startar datorn och det är inte allt för ofta(men till tantens glädje) jag tycker det är väldigt trist, trivdes bra här innan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag surfar via datorn och tycker uppdateringen varit positiv. Men visst märks det att en hel hop användare bara försvann. För visst har väl antalet startade trådar och inlägg utanför köp och sälj sjunkit ganska drastiskt? 

Eller så smyger väl folk på planket under fiskesäsong, vad vet jag :P 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago _tobbe_ sa:

Varför ser det ut så här nu när man måste öppna forumet i vebbläsare ist för  tapatalk? Mycket jobbigt att försöka läsa vad det står. 

Screenshot_2016-07-21-20-56-31.png

Ingen som har samma problem? Är endast på edge det ser ut så. Håller med som många andra som enbart kollar edge via mobil att det har blivit riktigt dåligt. Tänkte ge edge lite tid till och blir det inte bättre så avslutar jag nog kontot om nu det går. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

30 minutes ago Einarsson sa:

Kan man rensa cache i mobilen? Jag får inte samma problem.

 

Har rensat allt jag kan på mobilen. Men inget hjälper. Hade samma problem för ett tag sen och helt plötsligt så blev det bra igen. Men nu har det varit lika bra länge. Men nu ska jag iväg och utforska en öringså som jag hoppas finns öring i. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago _tobbe_ sa:

 

Har rensat allt jag kan på mobilen. Men inget hjälper. Hade samma problem för ett tag sen och helt plötsligt så blev det bra igen. Men nu har det varit lika bra länge. Men nu ska jag iväg och utforska en öringså som jag hoppas finns öring i. 

Låter trevligt. Skitfiske. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Är det någon som jobbar på fenomenet med att man kan se andras PM? 

Upptäckte det igen idag. Såg en säljesannons och gick in på säljarens profil och kunde se att någon annan hade PMat angående den annosne och kunde även se vad säljaren hade svarat till denne. Det känns ju inte så jävla bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan inte se varandras PM.

Däremot händer det att vissa inte skickar PM utan lämnar ett meddelande i medlemmens profil. Den typen av meddelanden visas i profilen och syns som en aktivitet när man söker på nya aktiviteter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago Jonas sa:

Man kan inte se varandras PM.

Däremot händer det att vissa inte skickar PM utan lämnar ett meddelande i medlemmens profil. Den typen av meddelanden visas i profilen och syns som en aktivitet när man söker på nya aktiviteter

Precis! Är man då en bussig mededgare påpekar man det i ett meddelande. De som gör så är uppenbarligen inte medvetna om att alla kan läsa.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag åtminstone man ska försöka lägga in en text där som förtydligar skillnaden eftersom det är många som av misstag skriver där istället. Kan ju hända att någon skriver någon känslig information. :)

Redigerad med Einarsson
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det här redan är utrett men när jag i inloggat läge trycker på ett ämne på startsidan kommer jag alltid till första inlägget. Jag vill som hände tidigare komma till det senast olästa. Hur går det att lösa?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago MathiasL sa:

Jag vet inte om det här redan är utrett men när jag i inloggat läge trycker på ett ämne på startsidan kommer jag alltid till första inlägget. Jag vill som hände tidigare komma till det senast olästa. Hur går det att lösa?

 

Tryck på punkten till vänster om ämnesnamnet så kommer du till sista olästa inlägget istället :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























  • Inlägg

    • Bra men billig cava. Jag gillar nuförtiden nästan mera billga cavor än proseccor.
    • Lustigt. Jag kör något snarlikt sedan några år då jag har gått väldigt mycket i barfotaskor de senaste 5 åren och inte fixar något annat än helt platta/horisontella sulor - varvid de flesta vadarskor går fetbort (de är dessutom imho som regel alldeles för trånga i tåboxen) då de 'slopar' framåt som nästan alla skor. Jag löste det dock på ett annat sätt - bär ett par gamla Imago midjevadare som är kraftiga, och samtidigt väldigt sköba och har en väldigt välbyggd socka, men dessvärre numer läcker ganska betänkligt. Under dessa bär jag ett par tunna billiga Vision-vadare (jag köpte två par och har för mig att jag betalade 1500:-/par för tre år sedan). Två lager neopren om foten. Sen bär jag en Simms neoprensocka innerst om det är kallt på riktigt. Skulle jag mot förmodan behöva en hårdare sula drar jag helt sonika över ett par reef walkers från Vans (alltså ett par vanliga skate-vans fast helt i gummi gjorda för surfare). Jag använder numer alltså inte vadarskor alls när när jag fiskar mitt hemmarev - och satan vilken skillnad det gör hur mycket man kan känna botten med fötterna (en klar uppsida om man fiskar i mörker...). Lite oortodoxt kan tyckas men efter 12 år med stenhård yoga blir kroppen och balanssinnet lite lustigt - och jag har dessutom ullallergi så jag kan inte bära något annat än bomull innerst, så såväl ullsockor som ylleunderställ. Så - det blir barfota i vadarna (eller då en neoprensocka). Så, jag tror ni är något på spåren. Ett annat ställe att leta efter intressanta neoprenskor är såklart surfbutiker - Ett par 5 eller 7 mm booties från O'Neill borde funka ypperligt om man vill ha en mjuk sula. Vill minnas att jag använde 5mm när jag fortfarande surfade i Sverige. -- Hade dock inte valt detta sätt att handskas med vadare om jag fiskade uppe i Hårkan...
    • Juuu, det skall bli en tung försäsong. Vattenmängder är av helvete. Bäst att forspaddla tills juli. Men, om man vill få tunga öringar, så måste man använda tunga uv-limlarvor. 3,5-4-mm kula och bly på skaften. 
    • Söker en rulle för laxfisket, ska passa till 15-16 fotare. Helst danielsson.
    • Jag kan bara hålla med. Jag skaffade ett par neopren skor för flytringsfisket med stora dykar fenor (vadarskorna passar inte) och köpte ett par från Ursuit för många år sedan, de fungerar kanon! Även i kallt vatten precis efter islossningen så håller jag fötterna varma och fryser inte.  De är så pass sköna att jag valt att gå x antal kilometer i dessa till fjälls till nästa vatten. Visst, de är inte lika stabila som snörade vadarskor med stabilt skaft men riktigt behagliga på! Absolut inget att vandra i men någon km mellan sträckorna går fint. Jag har alltid med vadarskorna men senaste säsongerna har dom faktiskt blivit oanvända.  Sen är dom mycket smidig av och på, vilket är skönt för en annan med diverse ryggproblem.  Dessa har jag köpt. 
    • Har alltid gillat SA, men aldrig fiskat deras linor på kusten. Där har jag fiskat, GL, Loop samt Vision Kust. Fiskade SA volantis igår, så nu måste jag tydligen byta ut resterande kust-linor. Vilken lina, spikrak, sån otroligt fin coating.  
    • Köpes i bra skick. Inga fantasipriser tack.
    • Har normalt storlek 46 på skor/kängor… köpte storlek 47 och det passar utmärkt med tjocka strumpor och neopren sockan på vadarna. Breda i storlek så det är inget som klämmer etc som jag tidigare upplevt och störts av med mina vanliga vadarskor. 
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...