Jump to content

Uppdatering av forumets mjukvara!

Niclas L
 Share

Recommended Posts

10 minutes ago amebix sa:

det är ju lite kul att typ personliga meddelanden hamnar på startsidan så man ser hur sur hannu är.........det är roligt fortsätt med det .

Eller när Henrik Vesterlund ställer en fråga genom persoligt meddelande ang ett Greyline spö.

10 hours ago Helios sa:

Varför ser jag inte mina pm..??

Förr stod det en siffra på brevet uppe i hörnet..nu jag gick in i min Profil och fick se ett meddelande..gör jag fel?????

Högst upp till höger, tryck på brevet.

11 hours ago amebix sa:

det är ju lite kul att typ personliga meddelanden hamnar på startsidan så man ser hur sur hannu är.........det är roligt fortsätt med det .

Det här är ett temporärt problem. RSS-feeden är felinställd men det löser vi snart och sen kommer vi freda upp alla areor precis som vanligt.

19 hours ago Hannu sa:

Kanske dags att logga in på Facebook och se hur snabbt och enkelt det borde se ut....2016.

Jonas pratar om några tusen medlemmar på ett forum. Facebook har väl nån MILJARD medlemmar och det är snabbare.

En liten detalj...Tapatalk med Edgeforum var till och med snabbare än Facebook.

Eh va, vad har det med det jag sa att göra?

2016!!!(betyder att allt går framåt) ..så tror en en att allt!!..blir bättre. Borde vara så...men icke.

En j-vla massa skit som dyker upp,..som en måste klicka bort.....SKJUT!!! uppdaterarn.

• Like 3

På 13 May 2016 at 8:44 PM Hannu sa:

Kanske dags att logga in på Facebook och se hur snabbt och enkelt det borde se ut....2016.

Jonas pratar om några tusen medlemmar på ett forum. Facebook har väl nån MILJARD medlemmar och det är snabbare.

En liten detalj...Tapatalk med Edgeforum var till och med snabbare än Facebook.

Mig veterligen så har det blivit ett ramaskri och gazillioner skrik om bojkott varje gång FB har släppt en UI uppdatering. Sen går inte FB att jämföra med en normal sajt. Deras serverkapacitet och databashantering är löjligt stor. Ett vanligt webbhotell kan aldrig ge samma kraft. Så tusen vs miljoner spelar ingen roll där. 

Det som gör Tapatalk snabbare är väll egentligen att den är en app så grafiken inte behöver laddas. Dock så borde en modern bräda nyttja caching hyfsat för att snabba på den biten när man väl besökt sidan en gång. Men tycker inte mobilsidan är så seg. Klockade den till 1.68 sekunder och då va DOMContent 781 ms.  

Nu använder jag inte Tapatalk längre då jag personligen tyckte att den sög senast jag testade. Men det är en personlig referens och hör egentligen inte hit.

Edited by mcuz
  • Like 2

Jag har samma problem som Christoffer ovan.

Jag använder en helt vanlig lenovoPC win 10 och IE Explorer.

Körde först vårt forum på Firefox. Plötsligt gick inte detta. Jag tvingades byta till IE Explorer (detta sista behöver inte hänga ihop med forumet eftersom jag fick samma problem med ett par banksidor samtidigt.)

På ‎2016‎-‎05‎-‎17 at 13:11 Cristoffer sa:

En sak som är lite småjobbig är att man får bläddra som fan när man tittar nytt innehåll. 

5 hours ago Ingemar sa:

Jag har samma problem som Christoffer ovan.

Jag använder en helt vanlig lenovoPC win 10 och IE Explorer.

Körde först vårt forum på Firefox. Plötsligt gick inte detta. Jag tvingades byta till IE Explorer (detta sista behöver inte hänga ihop med forumet eftersom jag fick samma problem med ett par banksidor samtidigt.)

Om ni klickar på den blåa markeringen (prick eller stjärna) före inlägget så skall ni komma till det första nya inlägget I tråden, gör ni inte det?

//Niclas Lundin

På 2016-05-14 at 09:43 Jonas sa:

Högst upp till höger, tryck på brevet.

Problemet var att det inte stod någon siffra på brevet så jag kunde se att jag hade fått ett nytt meddelande fast jag hade fått det.

Men det verkar fungera nu.

• Like 1

Hur går det med att man max kan ladda upp 5 mb bilder? Det är ju fruktansvärt tråkigt då man halva poängen med forumet är att dela erfarenheter och upplevelser. Vill ha bilder!

2 hours ago Einarsson sa:

Hur går det med att man max kan ladda upp 5 mb bilder? Det är ju fruktansvärt tråkigt då man halva poängen med forumet är att dela erfarenheter och upplevelser. Vill ha bilder!

Hej

Nu är gränsen justerad till 20MB.

//Niclas

• Like 1

Vad är det för svammel?..bara för att någon lr. jag gillar någons inlägg!..så behöver en inte få ett/en röd 1:a t ex...att en gillar det en skrivit.

..så måste en klicka på det!..SEN ..ta "bort" det...FAN!..trodde jag fått en intresserad flugköpare.

• Like 1

Varför hamnar jag på 1:inlägget! i en tråd..oavsett vilket..även om jag klickar på "senaste" inlägget fr. Edge Huvudsida-sida?..så var det inte förr.