Jump to content

Uppdatering av forumets mjukvara!

Niclas L
 Share

Recommended Posts

På 2016-05-12 at 16:50 Hannu sa:

Jag har ingen reklam i Tapatalk. 

Inte jag heller... Såg nu tidgare inlägg i tråden, verkligen aptrist att tapatalk inte stöds, det var ett grymt oöverträffat snabbt sätt att se uppdateringar /nya skeende etc och som sagt jag har ingen som helst reklam i min tapatalk...

1 hour ago Hippokrates sa:

Hej! Kommer sedan nästan en vecka inte in på forumet via iphones tapatalk app.... Skall det vara så? Har gått in och ändrat lösenord på forumet för säkerhets skull men kommer fortfarande inte in ..

Stödet för tapatalk är borttaget.
Vi har med denna release en fullt fungerande adaptive mobilsida.
Surfa bara in på sidan som vanlig från din mobil och testa.

//Niclas Lundin 

1 hour ago Hippokrates sa:

Inte jag heller... Såg nu tidgare inlägg i tråden, verkligen aptrist att tapatalk inte stöds, det var ett grymt oöverträffat snabbt sätt att se uppdateringar /nya skeende etc och som sagt jag har ingen som helst reklam i min tapatalk...

Och därmed visas inte den reklam som annonsörerna betalat för...
Annonserna behövs för att vi skall kunna hålla sidan i drift.

//NIclas Lundin

Det är en tråkig upplevelse att läsa sidan på mobilen jämfört med tapatalk innan. 

Reklamen visas som små gröna rutor som tar 7 svåra år att skrolla förbi. Jag tror inte annonsörerna är nöjda med att betala för reklam som sen inte syns. 

Från att ha läst sidan flera gånger dagligen blir det nu max en gång per dag. Känns inte värt att ödsla tid på att bläddra sig igenom metervis med fyrkanter och långa inlägg för att komma till senaste inlägget. 

Tråkigt men nåt man får leva med då motståndet mot Tapatalk från "ledningen"verkar vara lika kompakt som Nordkoreas motstånd mot mänskliga rättigheter.

• Like 1

Hej Ante.

Vi följer utvecklingen av det här ingående via Google analytics och via annonstatistik i OpenX/Review och som det ser ut så ser vi ingen nedgång i trafik sen Tapatalkstödet försvann. Jag var själv en flitig användare av tapatalk men jag måste säga att bara man lärt sig de nya funktionerna och hur man följer allt i nya IPB så är det inget i tapatalk jag saknar. Välj att följa ämnen och slå på notifikationer i din profil så får du allt du behöver på mailen och längst upp till höger. aktivitetsfliken uppe till vänster är en annan funktion som fungerar klockrent. det är bara och gå in på exempelvis egen aktivitet så ser man direkt vad som hänt i samtliga trådar där man deltar.

Slutligen så är det en avsevärd skillnad i annonsvisningar och antal klick för våra annonsörer så just nu har jag svårt att se några som helst fördelar med att återgå till Tapatalk? 

Däremot så kommer vi förändra annonslayouten så den harmonierar bättre med sidan. Jag jobbar med det och det kommer bli skillnad till det bättre bara jag är klar med allt.

Det är en webbläsare som inte stödjer sidan riktigt bra just nu, har för mig att det är chrome som har problem? Den här typen av problem kan uppkomma från och till med olika webbläsare och problemen avhjälps normalt genom att byta webbläsare.

Jag kör själv Mac och Iphone och använder safari och då funkar allt perfekt vad jag kan se. Testa byt till exempelvis Firefox, jag vet att det hjälpt andra.

På 22 maj 2016 at 20:19 Einarsson sa:

Hur går det med att man max kan ladda upp 5 mb bilder? Det är ju fruktansvärt tråkigt då man halva poängen med forumet är att dela erfarenheter och upplevelser. Vill ha bilder!

Vill bara flika in lite här så alla förstår skillnaderna.

Vi har höjt gränsen till 20mb per bild/tillfälle - jag testade ladda upp en bild i 4,8mb och det funkar fint, däremot är det tveksamt vad poängen är att ladda upp så stora bilder? Vill ni ha högre gräns än 20mb så säg till.

Det finns ingen övre gräns i hur många mb bild en specifik medlem kan ladda upp. Ni kan alltså i praktiken ladda upp 1 Gb bilder om ni är på det humöret...

5 minutes ago Jonas sa:

Vill bara flika in lite här så alla förstår skillnaderna.

Vi har höjt gränsen till 20mb per bild/tillfälle - jag testade ladda upp en bild i 4,8mb och det funkar fint, däremot är det tveksamt vad poängen är att ladda upp så stora bilder? Vill ni ha högre gräns än 20mb så säg till.

Det finns ingen övre gräns i hur många mb bild en specifik medlem kan ladda upp. Ni kan alltså i prattiken ladda upp 1 Gb bilder om ni är på det humöret...

Ja tack :) Problemet var ju att det var totalt 5 mb bilder per inlägg vilket gjorde att man max kunde lägga in en eller två om man hade tur. Nu kan man få in typ 7 vilket är ok. :)

När jag klickar på ett foruminlägg på startsidan visas det senaste sist. Som i detta inlägget som hamnar på sidan 4. Förr kom det senaste inlägget först. Har kikat lite i inställningar men hittar inget. Kan tilläga att jag oftast använder ipad eller iphone när jag besöker edge. Någon som vet något om detta? Djävulskt störigt är det...

24 minutes ago hamrin sa:

Visst :-) vart något krångel...

Provat dessa idag

Android:

• Chrome
  • Firefox
  • Opera

Windows 7:

• Internet Explorer 11
  • Crome

Lösningen finns att finna i konfigurationen av webservern för openx. Webservern vägrar att acceptera anrop från klienter som har ett cookie fält större än 8k. Det är webservern som placerar session cookies i webläsaren. Vi varje http-access så skickar klienten tillbaka alla cookies till servern och servern tycker att det är för stort fält och svarar med felkod 400.

Felet inträffar nästan alltid om man först surfar till huvudsidan och sedan går in i forumet.

/Hamrin

Intressant. Jag har som sagt inte upplevt de här felet själv eller hört det från andra men vi kollar upp det här direkt.

1 hour ago hamrin sa:

Visst :-) vart något krångel...

Provat dessa idag

Android:

• Chrome
  • Firefox
  • Opera

Windows 7:

• Internet Explorer 11
  • Crome

Lösningen finns att finna i konfigurationen av webservern för openx. Webservern vägrar att acceptera anrop från klienter som har ett cookie fält större än 8k. Det är webservern som placerar session cookies i webläsaren. Vi varje http-access så skickar klienten tillbaka alla cookies till servern och servern tycker att det är för stort fält och svarar med felkod 400.

Felet inträffar nästan alltid om man först surfar till huvudsidan och sedan går in i forumet.

/Hamrin

Hej Hamrin.
Testa töm din cache och prova igen.
Tack för hjälpen :)

Felet är åtgärdat men tyvärr måste ni även rensa era cookies, förutom cache, i er browser, annars kommer problemet att kvarstå.

Det går att rensa utvalda cookies om man kan, vill och har lust, och då skall ni ta bort cookies under openx.edgeflyfishing.com, men annars går det lika bra att rensa allt, om man vill göra det enklare.

Mvh,
Jens - admin Jaktsidan

• 1 month later...
12 hours ago Helios sa:

Det här forumet har verkligen blivit sämre.

Jag ser andras pm, tapatalk är borta och jag ser samma inlägg flera ggr när jag skrollar ner.

Här inne är man inte lika ofta längre...och vet fler som har lagt ner det. Synd..

När forumet hade stöd för tapatalk så var jag på forumet "hela dagarna" (tantens ord) nu när det försvann så blir det oftast när jag startar datorn och det är inte allt för ofta(men till tantens glädje) jag tycker det är väldigt trist, trivdes bra här innan!

Jag surfar via datorn och tycker uppdateringen varit positiv. Men visst märks det att en hel hop användare bara försvann. För visst har väl antalet startade trådar och inlägg utanför köp och sälj sjunkit ganska drastiskt? 

Eller så smyger väl folk på planket under fiskesäsong, vad vet jag :P 

19 hours ago _tobbe_ sa:

Varför ser det ut så här nu när man måste öppna forumet i vebbläsare ist för  tapatalk? Mycket jobbigt att försöka läsa vad det står. 

Screenshot_2016-07-21-20-56-31.png

Ingen som har samma problem? Är endast på edge det ser ut så. Håller med som många andra som enbart kollar edge via mobil att det har blivit riktigt dåligt. Tänkte ge edge lite tid till och blir det inte bättre så avslutar jag nog kontot om nu det går. 

30 minutes ago Einarsson sa:

Kan man rensa cache i mobilen? Jag får inte samma problem.

Har rensat allt jag kan på mobilen. Men inget hjälper. Hade samma problem för ett tag sen och helt plötsligt så blev det bra igen. Men nu har det varit lika bra länge. Men nu ska jag iväg och utforska en öringså som jag hoppas finns öring i. 

• Like 1

1 hour ago _tobbe_ sa:

Har rensat allt jag kan på mobilen. Men inget hjälper. Hade samma problem för ett tag sen och helt plötsligt så blev det bra igen. Men nu har det varit lika bra länge. Men nu ska jag iväg och utforska en öringså som jag hoppas finns öring i. 

Låter trevligt. Skitfiske. :)

• 3 months later...

Är det någon som jobbar på fenomenet med att man kan se andras PM? 

Upptäckte det igen idag. Såg en säljesannons och gick in på säljarens profil och kunde se att någon annan hade PMat angående den annosne och kunde även se vad säljaren hade svarat till denne. Det känns ju inte så jävla bra.

Man kan inte se varandras PM.

Däremot händer det att vissa inte skickar PM utan lämnar ett meddelande i medlemmens profil. Den typen av meddelanden visas i profilen och syns som en aktivitet när man söker på nya aktiviteter

11 minutes ago Jonas sa:

Man kan inte se varandras PM.

Däremot händer det att vissa inte skickar PM utan lämnar ett meddelande i medlemmens profil. Den typen av meddelanden visas i profilen och syns som en aktivitet när man söker på nya aktiviteter

Precis! Är man då en bussig mededgare påpekar man det i ett meddelande. De som gör så är uppenbarligen inte medvetna om att alla kan läsa.

• Like 1