Jump to content

Vad gjorde du med din utrustning i dag?

Freak
 Share

Recommended Posts

På 2019-09-02 at 14:45 M.L sa:

Det där med kontrasten tror jag på, den här flugan har fiskat brallorna av allt annat jag har i asken den här säsongen.

klockren för Öring, både stationär och sån som kommer upp från havet, samt storharren. Helt övertygad att det är benen som gör det.

82C8CD2E-CF5D-4C86-88EA-EFBBEB47ECFA.jpeg

Den där ärju bundet BRA ..BENEN U T Å T ..inte längs efter.

• Like 1

On ‎8‎/‎16‎/‎2019 at 10:26 AM, Jonas said:

Ska bryta av jobbet framför datorn med att roa mig med att åka och testa lite olika spön och linor. Drar till Hällevikstrand och kör lite från land tänkte jag. Är någon i närheten är ni välkomna förbi :), 070-6310444, stannar nog till 13-tiden tänker jag.

Har med mig följande spön:

Hardy Wraith 9' #6
Orvis Helios 3D 9' #6

Loop 7X 9' #6

Jonas, ser verkligen fram emot att ta del av dina upplevelser av ovanstående spön och hur de står sig mot varandra. :)

• Like 1

56 minutes ago puoltsa19 sa:

Dom funkar garanterat på öring? Har för mig att jag sett en liknande fluga men helsvart här på forumet, ska tydligen vara en riktigt bra öringfluga.

Havsöringen är lite speciell. Är det så att den är på plats och på hugget, så brukar det mesta fungera. Men det är ju det där med att vara på plats, när den är på hugget som är det svåra:blink:

34 minutes ago, Freak said:

Havsöringen är lite speciell. Är det så att den är på plats och på hugget, så brukar det mesta fungera. Men det är ju det där med att vara på plats, när den är på hugget som är det svåra:blink:

Så är det i älven oxå, kan vara stendött, sen när det drar igång är det bara hålla i sig?

• 2 weeks later...
1 hour ago, spawn said:

Någon som har något tips på en longbelly femma?? 

Faktiskt. Guideline High Water går att hitta till hyggligt pris just nu. 14,2m i #5, tror jag. Trevlig att fiska med när man väl hittar rytmen, passar nog bäst till relativt moderna spön. Jag kör den ofta på mina RPL-femmor och det fungerar bra.

Annars finns alltid Barrio GT90 som fungerar på alla mina femmor; snabba såväl som betydligt långsammare.

Edited by Magnus P

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Tänkte jag skulle lägga ut några bilder på packpåsen till mitt Hillebergtält.

Påsen är ju väl tilltagen, så det är lätt att få ner tältet i den, och det gillar jag.

Men när tältet ska packas ner i ryggsäcken/väskan så känns det lite onödigt klumpigt.

Sydde på ett par längsgående dubbelvikta packremmar på påsen och gjorde hål för snöre/rem som gör det lätt att "dra ihop" påsen.

Hålen gjordes med lödpenna efter att allt var färdigsytt.

Omkretsen på nerpackat tält minskade från ca. 75cm. till ca 48cm.

Betydligt mer lättstuvat.?

/M.

20191123_033215.jpg

20191123_152605.jpg

Edited by osdmike
  • Like 2

Jag har bundit AH-monster. ?

Det var på tiden. Hade ett fiskbart gammalt original kvar men krokarna så nerslipade så den i princip är körd. Många, många stora öringar har den fångat och nu fick jag äntligen tummen ur att göra fler av detta skitkrångliga mönster.