Behöver tips: Åre, Järpen, Mörsil, Mattmar
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Låter ju bra! Kör du den på kusten istället för Z då? Jag beställde hem Z i 907, ser fram emot att få prova spöt!🤩 Tyvärr kommer jag inte på mässan i år, hade gärna velat se om de var i Jönköping.
-
Helt nya oöppnade påsar Pacchiarini's tails. Tänker 39kr/st eller 10st för 350kr. Porto/frakt tillkommer. Har följande storlekar och färger, uppdaterar allt eftersom de blir sålda. Wiggle Tails XXL Pearl x2 Copper x3 Holo Pink x4 Tan Skin x1 Fluo Orange x3 Fluo Yellow x3 Fluo Chartreuse x4 Wiggle Tails XL Holo Gold x2 Copper x2 Brown x2 Chartreuse x4 Fluo Yellow x3 Fluo Orange x5 Wiggle Tails M Holo Gold x2 Holo Pink x5 Wiggle Tails S Holo Gold x2 Holo Pink x2 Jumbo Wiggle Tails Wide Holo Pink x2 Wave Tails XXL Slim Fluo Chartreuse x3 Wave Tails XL Fluo Yellow x4 Fluo Chartreuse x4 Fluo Orange x4
-
Jag har vanliga Hardy Marksman i 9’ #7. Magiskt bra och fantastiskt lätt och välbalanserat spö. Svårt att tro att du skulle bli missnöjd med den. Kommer du på båtmässan så har jag den med så du kan känna på den.
-
Jag brukar slipa repor med fint våtslippapper, torka av sliprester, sen lacka med utspädd epoxy spölack. Spöd lacken med isopropanol eller T-sprit. Sprickor är lite knepigare; kanske ta bort lindningen vid holken, linda en ny lindning med kevlartråd och lacka över.
-
Repor kan lätt fixas med t.ex Supervax Hårdvax, slipar inte blir riktigt bra, är det mycket ta fler gånger. Sprickor är däremot inte bra att ha och troligtvis inte lätta att fixa. Tape på en pågående fisketur men annars skulle jag inte lita på ett sådant spö.
-
Har du kontaktat Orvis ? De har 25 års garanti på exempelvis spruckna holkar mm
-
By PiteåDanne · Posted
Scandi body #9 Flyt Intermediate Intermediate/sjunk 3 1300 kr Scandi body #8 Flyt Intermediate 900 kr -
By oliverbjorklund · Posted
Då jag inte är så sugen på att köpa delar från guideline för mer än vad jag gav för spöt så provar jag här och kollar ifall det är någon som ruvar på ett likadant spö med kanske en tragsig topp eller butt -
En stycken integrerad skjutklump "Vision hybrid 13 gram" plus två tippar, linan är i perfekt skick och endast fiskad med vid två tillfällen. Tipparna är: 1 st 10 fot 7 gram( Intermediate to sink2 ) fiskad 2 ggr. 1 st 10 fot 7 gram( Sink 2 to Sink3 ) oanvänd. https://fishline.se/vision-hybrid-float/?variant=VHY13F https://fishline.se/vision-hybrid-tip-10ft/?variant=VHYT10S2 Pris 450 kr + 67 kr spårbar frakt.
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts