Hoppa till innehåll

Tält Hilleberg Nallo 2GT


Olofsson

Recommended Posts

Kvalitetstält med förlängd absid. Tältet har mycket hög kvalitet och Hilleberg är kända för detta. Absiden är bra tilltagen med smarta öppningar. Som tvåmanstält är det dock lite trångt, då fotdelen smalnar av och det är svårt att få plats med två fullstora liggunderlag på bredden. Passar inte heller långa personer uppåt 190 cm och längre. Då bör man välja ett tält som inte smalnar av som detta gör. Men i övrigt är det ett av de bästa tälten, med den lätta vikt det har, som jag provat. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul att du lyfter fram Hilleberg, det är ett varumärke som verkligen förtjänar all kred de kan få.

Har själv ett Nammatj 2GT och har bott mycket i Keron 3 och Keron 3GT.

Tycker Hilleberg håller exceptionell klass vad gäller kombinationen kvalitet, komfort och vikt. Inget tält jag testat är heller så enkelt att resa eller packa ihop oavsett väder. Gillar man vinterfjäll är tältet fantastiskt bra och det är inte utan anledning som exempelvis Ola Skinnarmo använde Hilleberg på sina Nord och Sydpolsexpeditioner.

Jag har själv inte testat Nallo som jag vet är en är en slimmad variant mot ovan nämnda modeller. Jämför man däremot Nammatj med Keron så är skillnaden att man plockat bort ena absiden men i övrigt är det samma tält. Jag tycker Nammatj 2GT är det optimala tvåmannatältet för svenska fjällen och det är inga problem att bo två personer i det tältet med varsin 130L säck ock ta beslutet att laga mat i absiden på grund av skitväder. Det bästa av allt är att allt som inte hör hemma i sovdelen får plats i absiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...