Hoppa till innehåll

Mest älskade fiske/friluftspryl?


Bob

Recommended Posts

Vilken är eran favvopryl när ni är ute och fiskar?

Ett gammalt, anrikt splitcane eller mormors gamla stämpelyxa. 

Detta är min.

 

En snart 30-årig kaffepinne som åldrats med större värdighet än mig. -_-

Jag skulle bli okontrollerat ledsen om jag tappade den. 

image.jpeg

  • Like 9
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag sumpade min priest för två somrar sedan. Den hade jag svarvat själv, både handtaget och metallknoppen, i högstadiet. Efter att den försvann vet jag inte vad som skulle kunna ersätta den som favoritpryl. Det var tungt att förlora den. Jag har ännu inte riktigt accepterat att den är borta. Å andra sidan kanske någon annan har hittat den. Att äga en priest ses i vissa kretsar som lika vettigt som att bära skjutvapen på krogen men det är deras problem. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En riktig favorit är denna Tomahawkyxa urfräst från en liten Agdoryxa.

Perfect balans, lätt 300g, och riktigt effektiv med ett "långt skaft" till det lätta huvudet så kaffeveden sprutar. :lol:

Rekommenderas !!!  :wub:

PS: Den blir "säkrare" också när huvudet är så pass lätt då man bara använder en hand.

.

 

20160925_092453.jpg

Redigerad med Jolly Roger
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag har faktiskt en pryl till som i mina ögon är omöjlig att ersätta. 

Det är min farfars gamla ryggsäck som han använde när han jagade hare. 

Patinerad med svett och harblod så har den idag äran att förvara mina flugaskar, som jag då och då kompletterar min lanyard ur. Gillar hårt den gamla loggan...

 

IMG_3415.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2016-09-20 at 11:57 MathiasL sa:

Jag sumpade min priest för två somrar sedan. Den hade jag svarvat själv, både handtaget och metallknoppen, i högstadiet. Efter att den försvann vet jag inte vad som skulle kunna ersätta den som favoritpryl. Det var tungt att förlora den. Jag har ännu inte riktigt accepterat att den är borta. Å andra sidan kanske någon annan har hittat den. Att äga en priest ses i vissa kretsar som lika vettigt som att bära skjutvapen på krogen men det är deras problem. 

Ska man ta upp matfisk är ju en priest bland de bättre sätten att snabbt och smidigt ta slut på fisken, det måste ju ändå ses som humant att äga en även om man kanske inte använder den så ofta. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago hector sa:

Ska man ta upp matfisk är ju en priest bland de bättre sätten att snabbt och smidigt ta slut på fisken, det måste ju ändå ses som humant att äga en även om man kanske inte använder den så ofta. 

Använder också min allt som oftast. Kanske inget för gramjägare dock ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...