Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjo!

Är det någon som kan tänka sig att väga basen till sitt städ? Har ett Renzetti Presentation 3000 med c-clamp och tänkte att jag skulle tillverka en bas istället då det suger att ha städer på bordskanten. Längd och bredd skulle vara bra också vid vidare eftertanke, den klassiska hävarmseffekten är nog fortfarande relevant än idag misstänker jag.

Ni får gärna väga in angående om er bas är för lätt eller för tung enligt ert tycke.

Edited by Redbeeerd
Posted

Hej, Vikten på mitt Stonfo kaiman är 1370g. Bredd 9cm och längd 15cm.
Det står stadigt och är tillräckligt för mig. Sen spelar det så klart roll vilka tassar den har.
De som sitter på sticker ut en smula och ökar därmed på bredd och längd något.

• Like 1
Posted

Stonfos baser ligger rätt bra i vikt tycker jag personligen och jag tror att MPs tunga bas ligger på motsvarande vikt, dvs 1,3-1,4 kg. Jag har inte vägt basen till mitt C&F Reference vise men den är helt klart lättare men kompenserar delvis genom att vara större till ytan och på så sätt motverka vobbel.

Jag har bara gjort en bas själv och den gjorde jag motsvarande Stonfos bas i storlek och vikt, möjligen lite tyngre och någon cm extra åt varje håll.

• Like 1