Hoppa till innehåll

Fiska i Skottland?


fnilsson

Recommended Posts

Hej! Jag kommer att åka till Edinburgh i Skottland i mitten på maj nästa år med jobbet men vill gärna hinna fiska en dag också. Är det någon här som har något tips på fiske under bara en dag där? Jag har ingen egen bil men det kan väl gå att hyra, eller finns det bra guidning med all inclusive så att säga?  Det är lax jag är ute efter i första hand men stor öring kan ju också vara kul? Tacksam för alla tips jag kan få i alla prisklasser! Med eller utan egen utrustning??? :-)

VH

/Fredrik, Piteå

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Loch Leven, tror att jag rekommenderade den i en annan tråd när någon frågade samma sak. Förmodligen Skottlands berömdaste Loch när det gäller fiske och den har nog världens mest kända öringsstam som planterats ut på flera andra kontinenter. Bodde själv i Kinross när jag var där för ca 20 år sedan, man kunde även hyra båt där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago fnilsson sa:

Ok, kanske kan vara något även om jag helst vill fiska i en älv? Har du koll på ca priser där?

Glömde förresten skriva att det är flugfiske jag är ute efter.

Flugfiske är väl självklart här på forumet, kommer inte ihåg vad det kostade då det var länge sedan. Men kommer inte ihåg att det var hutlöst. Delade båt med en "local" som också skulle fiska då de frågade om jag kunde mig att dela, så det blev ännu billigare och jag fick därigenom en gratis guide. För priser är det nog  bara att googla.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago fnilsson sa:

Hej! Jag kommer att åka till Edinburgh i Skottland i mitten på maj nästa år med jobbet men vill gärna hinna fiska en dag också. Är det någon här som har något tips på fiske under bara en dag där? Jag har ingen egen bil men det kan väl gå att hyra, eller finns det bra guidning med all inclusive så att säga?  Det är lax jag är ute efter i första hand men stor öring kan ju också vara kul? Tacksam för alla tips jag kan få i alla prisklasser! Med eller utan egen utrustning??? :-)

VH

/Fredrik, Piteå

Här hittar du ditt fiske:

http://www.fishpal.com/

/Pekka

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej

 

logga in på fishpal.com  o sök på laxfiske under den perioden

Tweed och Tay är närmast Edinb.

De flesta tillhandahåller utrustning men egna vadare är ju inte fel. Ofta har de dock utrustning med lååånga speylinor o är du inte förtrogen med den typen av kastteknik så blir det inte kul.

/Uffe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Tuffe sa:

hej

 

logga in på fishpal.com  o sök på laxfiske under den perioden

Tweed och Tay är närmast Edinb.

De flesta tillhandahåller utrustning men egna vadare är ju inte fel. Ofta har de dock utrustning med lååånga speylinor o är du inte förtrogen med den typen av kastteknik så blir det inte kul.

/Uffe

Okej, får nog överväga att ta med egna grejer då. Vill ju inte stå och lära mig kasta Spey på dyrbar tid...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...