Jump to content
Sign in to follow this  
Djensen81

Flugströmmen i Emmaljunga/Vittsjö

Recommended Posts

Hejsan!
Jag sitter och kollar på Flugströmmen i Vittsjö. 
Vad vet folk om den? Är den värd att besöka? Jag har skickat mail till dem angående bokning. Men de svarar inte. 
Så är det värt att lägga ner mer tid på det lr vad säger ni som varit där? Ser otroligt fint ut där. 
Deras hemsida är http://www.flugstrommen.se
Tack på förhand för svar
Daniel "Paddy" Jensen
www.skitfiske.net

Hej!
Jag har inte besökt stället själv, men min far har gjort det! Vad ska jag säga.. just den här tiden på året kan det nog vara roligt, med mer vatten i bäcken som fyller den konstgjorda strömmen och smygfiske efter fisk som går och rotar bland lövkanter och dylikt. Säkert kan du praktisera ett flott myggfiske om sånt faller dig på läppen.
Han har varit nöjd med sina dagar där, fin fisk. Då togs den från Vänneåns odling tror jag, om det är så fortfarande kan jag inte svara på. Inga monster, men de är vakvilliga i högre grad då de är (var iaf) uppväxta på flytande pellets istället för vanligt sjunkande.

Åker där förbi ganska ofta och har inte sett särskilt många fiska, så risken att behöva trängas är nog obefintlig.
Och med det sagt borde fisken vara av det förvildade slaget.

vänligen.

Edited by Zidi

Åkt förbi där och kollat eftersom jag har min son i Kristianstad. Tror Gunnar Rask-Nielsen har någon connection till de som driver flugströmmmen. Tror han designat nåt spö...

Det stämmer bra Flyguru. Här hittade jag en liten film om serien.

Lite off topic kanske, men roligt att se.
Dessutom en liten film om anläggningen.

Edited by Zidi

Jag tackar så mycket för svar =)

Får skicka några mail till och fråga om de har några lediga tider nästa år. Sen skiter jag i det. Verkar ju inte så seriöst när ingen svarar när man ska boka. Skickat två mail till dem redan.

5 hours ago Djensen81 sa:

Så... nu har jag fått tag på dom. 

bokat och klart om man säger så =)

Återkom gärna med lite input efter du varit där. Varit där en gång för många år sedan och tyckte väl...sådär. Men tanken med att försöka skapa ett vildvatten är väl trevlig. Så det har kanske utvecklats de sista åren så det är värt en ny trip.