Hoppa till innehåll

Erat absoluta favoritspö


TobiasHaugen

Recommended Posts

Efter att ha köpt, bytt, sålt och provat ett försvarligt gäng spön så är jag väldigt nöjd med min nuvarande allround-femma som är ett Orvis Recon 586.

Men i kategorin favoriter så finns det åtminstone tre spön som inte lämnar min ägo; ZXL 580, LL 490, TXL 00711.

En honourable mention till GL Lpxe 376 som jag misstänker blir svår att ersätta om det går sönder.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Troutman sa:

Efter att ha köpt, bytt, sålt och provat ett försvarligt gäng spön så är jag väldigt nöjd med min nuvarande allround-femma som är ett Orvis Recon 586.

Men i kategorin favoriter så finns det åtminstone tre spön som inte lämnar min ägo; ZXL 580, LL 490, TXL 00711.

En honourable mention till GL Lpxe 376 som jag misstänker blir svår att ersätta om det går sönder.

Jävla mysig samling myspinnar du sitter på! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett enda. Någon pratade om antika Loop Colour Concept: Därför håller jag mitt Loop GreyLine 11' #5 som det ultimata. En klinga som klarar av allt från normal öring till i alla fall midre lax utan problem. Fiskar det med en LW 4-7 wide. Ska det till mer lina så blir det LW 6-9. Och det är mycket skönt att fiska med. Som Göran Andersson menade "sitt funrod" i en video. Det var iofs Opti Peak men samma spec.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Den är lätt ?

Efter att ha provat allt som går nästan så har jag hittat hem och det med en gammal spöserie som totalt passerat min radar tills nu och det är Sage Sp 589-5 och 690-5  som är galet sköna spön och dessa 2 kommer nog stanna i min ägo lång tid framöver och detta oavsett om jag köper nått nytt ?

Och ihopparade med mina Vanquish så är det snudd på oslagbart..

88EA03BE-BC2C-4CF3-982B-2A1592BE8D9B.jpeg

Redigerad med TOBBE.K
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fiskade med mitt nya Stickman P4 idag, fantastiskt skönt spö på kort till medium distans, snake och rollkastar som en dröm och smeker ut flugan... Helt klart min nya favorit för mindre strömmar.

Redigerad med Ixoye
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Ixoye sa:

Fiskade med mitt nya Stickman P4 idag, fantastiskt skönt spö på kort till medium distans, snake och rollkastar som en dröm och smeker ut flugan... Helt klart min nya favorit för mindre strömmar.

Det spöt har varit på min önskelista rätt länge nu. Har en evil black 5:a. Eller hade vill säga hade - det spöt fick jag muta sonen med för att han skulle gå upp på taket och lägga på några tegelpannor som hade blåst ner. Det finns några nackdelar med att vara medelålders man med pondus. 

Är det 9 eller 8 fotaren du har ?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Fick ikväll testa mitt TSD Aurum tillsammans med RIO Single handed Spey-linan. Herregud vilken kombo!!
Lätt mitt favoritspö från och med nu! Kastar som en dröm och rullar ut linan sådär fint som man ser på såna där snajdiga flugfiskefilmer...
Både spöt och linan är köpta begagnade här. Tack!

Redigerad med Legobiten
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-05-11 at 01:02 Ixoye sa:

Fiskade med mitt nya Stickman P4 idag, fantastiskt skönt spö på kort till medium distans, snake och rollkastar som en dröm och smeker ut flugan... Helt klart min nya favorit för mindre strömmar.

Jag köpte Stickman-sexan i Stealth i våras och jag kan verkligen inte klaga på något. Verkligen fint gjort. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

49 minutes ago M.L sa:

Har provat väldigt mycket, det mesta man provat är ju bra men det finns två spön som sticker ut och det är Loomis Whisper Creek 486 och Sage SP 590. SP är så bra att det finns inte ord för det, lär bli fler av den serien i samlingen framöver :)

Kul att du gillar SP-t såpass mycket :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...