Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag brukar aldrig göra några nyårslöften. Men i år gör jag ett undantag:ph34r:

Jag ska hålla vikten! Har tappat 7 Kg och målet är ett par Kg till och jag SKA hålla det!

Så vad har ni för löfte ni ska hålla:wacko:

Hls Magnus 

Posted
2 minutes ago Meritaimen sa:

Jag lovar min vanliga. Ingen bjungelamp i år heller. Lätt o hålla

Vad är bjungelamp:blink:

Posted

Ska leverera en fiskefilm åt er i November när mörkret och eländet lagt sig över oss som en matta av bly....iofs skulle jag gjort det i November som var, efter Island som inte levererade nog bra matriel,...dock var det inget nyårslöfte :)

Posted

Har väl som mål eller löfte att fånga en lax på flugspö. Kanske nästintill omöjligt men man blir ju inte direkt besviken om man inte lyckas, då man aldrig har uppnått sitt löfte förrut B)

Posted
16 hours ago Eken sa:

Har väl som mål eller löfte att fånga en lax på flugspö. Kanske nästintill omöjligt men man blir ju inte direkt besviken om man inte lyckas, då man aldrig har uppnått sitt löfte förrut B)

:D..Det fixar Du galant;) Du får åter rapportera när du har lyckats:)

Hls Magnus 

• Like 1
Posted
7 minutes ago Idivuoma sa:

Har provat det där, inget att rekommendera. Lätt värt 20' i året för ett så angenämt beroende som snus :)

Tänk vad många fiskeresor du kan få istället. ;) Fast prioriterar man rätt kan man ju få både och.. Inte för att jag snusar men ändå.

• Like 1
Posted
55 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

35 års snusade gjorde att jag ändå väljer att lägga ner det där nu. Men jag förstår precis vad ni talar om. 

Har snusar sedan 82. Slutat och börjat några gånger. Den första veckan är jobbigast och saknaden av att ha något under läppen å tussa på. Se upp med att börja små äta, Kilona kommer fort!

Det finns nikotinfria alternativ.

Vi syns den 21 Å du är utan snus då hoppas jag.

Hls Magnus 

• Like 1
Posted
2 minutes ago Staffan Dahlbom sa:

Tack för det, Magnus. Min ambition är att inte snusa den tjugoförsta ;)

Tight lines

Staffan 

Det fixar du med lätthet:)

Hls Magnus 

• Like 1
Posted
På 2017-01-02 at 00:12 Eken sa:

Tror oxå du ordnar det vara bara envis .

• Like 1
Posted

Ska försöka hålla mig till köttiga streamers i år, även vid kläckningar och när det går tungt. Ska ge det ett ärligt försök med andra ord!

• Like 2
Posted
På 2017-01-03 at 09:30 Nordin sa:

Ska försöka hålla mig till köttiga streamers i år, även vid kläckningar och när det går tungt. Ska ge det ett ärligt försök med andra ord!

:lol: Hysteriskt roligt!!!

Hur skall du lösa detta? Elhalsband?

Du kan skicka alla tunna tafsar och torrisar till karantän hos mig om du vill.

• Like 2
Posted
På 2017-01-02 at 22:44 Staffan Dahlbom sa:

35 års snusade gjorde att jag ändå väljer att lägga ner det där nu. Men jag förstår precis vad ni talar om. 

Inget skenslutande nu Staffan! 

Kall kalkon rakt av. Inget snyltande på fiskekompisar och inget snusluktande.

Du klarar detta. :)

• Like 1
Posted

Skippa plåstret, det fysiska begäret sitter bara i 3 dagar sen har du klarat det. Om du kör plåster blir det ingen skillnad, är en total bluffprodukt som leverantörerna tjänar multum på.

• Like 1
Posted
På 2017-01-03 at 09:30 Nordin sa:

Köttiga, låter intressant. Någon bild på en "köttig" streamer?

Posted

Förlåt. jag menade ju naturligtvis en "mulltum". Det är tummen man använder när man mullar i sig en redig pris med Grov lös.
Längden är exakt en 18000 dels bredd av Mississippi floden vid Louisiana. Vid normalvattenstånd skall tilläggas.
Fastslogs på 1700 talet av en strigent fiskkörsnär som hette Richard Jackson. Enligt den lokala sägen i Clarksville där han bodde var även han, precis som jag en riktig fiskare som kör utan hulling.

• Like 3