Hoppa till innehåll

Rulle till splitcane


Fjällbjörken

Recommended Posts

Jag har en s vev. Förmodligen den från hi level iallafall ser de likadana ut som  Coho Flugrulle Specia. Övervarvningsskruven har jag fått limma då gängan blivet för stor.

350 med frakt.

Hör av dig via pm om det är nått sånt du söker.

Redigerad med Christian1971
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Eller denna variant av The Perfect, Hardy The Bouglé 1903 replica. Kom på marknaden 1998. Levererades i en handsydd läderask. Mycket flugrulle för pengarna och värdet kommer att öka. Du hittar nog enklast på Ebay, ok. så var  det med priset kring kr. 5000,- får du nog räkna med, men du får något unikt. 1000 individuellt numrerade tillverkades för England och 1000 för USA ( är också stämplade USA inuti ). Tillverkningen är gjort så nära som möjligt efter 1903 års model.  God Jakt !  Steen

Ps. En original Bouglé blir nog svår att hitta, om så vill den troligtvis var ganska sliten och priset - + 30.000 kanske.

bouglé rep. front.jpg

bouglé 1903 rep. usa front.jpg

Bouglé 1903 replica usa, backs..jpg

Redigerad med Sovereign
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag föreslår denna : En Hardy Golden Sovereign i minsta storleken 3/4/5, 27/8" vikt 128 gr. tyst eller klick broms, höger eller vänstervev, super broms. Jag tycker att detta är den bästa flugrullen Hardy någonsin gjort, då 1991-1997, var det Hardys "top of the line" flug-rulle, troligtvis lades produktionen ned p.g.a. att den var för kostsam att tillverka. Jag har fiskat med Hardy The Golden Sovereign i 16 år, i olika storlekar. De är tåliga och smidiga rullar att använda, så lätt att få upp löslina, rullen är kullagrat. Denna på bilden kommer jag att lägga ut till försäljning på Tradera om en vecka eller så, behöver inte fler, en räcker för min livstids fiske.

P1120661.jpg

P1120659.jpg

P1120662.jpg

P1120660.jpg

P1120663.jpg

Redigerad med Sovereign
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago roger96 sa:

De tillverkas inte längre. Leta en begagnat 1494 till WF-lina, eller 1495 till DT.

Har funnits på hyllorna ett tag, men magert med återförsäljare i europa eller UK. Har för mig att jag sett den på ebutik i Norge. Brukar dock gå att hitta till reducerat pris på nätet eller ebay, i stort blir det ungefär break-even med återförsäljarpriser i Sverige efter moms, tull och frakt.

4DFD9FC7-483C-49F6-983E-4C7FCEFE58E0.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-02-18 at 11:24 Sovereign sa:

Jag föreslår denna : En Hardy Golden Sovereign i minsta storleken 3/4/5, 27/8" vikt 128 gr. tyst eller klick broms, höger eller vänstervev, super broms. Jag tycker att detta är den bästa flugrullen Hardy någonsin gjort, då 1991-1997, var det Hardys "top of the line" flug-rulle, troligtvis lades produktionen ned p.g.a. att den var för kostsam att tillverka. Jag har fiskat med Hardy The Golden Sovereign i 16 år, i olika storlekar. De är tåliga och smidiga rullar att använda, så lätt att få upp löslina, rullen är kullagrat. Denna på bilden kommer jag att lägga ut till försäljning på Tradera om en vecka eller så, behöver inte fler, en räcker för min livstids fiske.

P1120661.jpg

P1120659.jpg

P1120662.jpg

P1120660.jpg

P1120663.jpg

Den var läcker men för liten.

Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...