Jump to content

Recommended Posts

Posted

Finns det någon flashhållare som är högre än den vanliga flasha-go-around i trä som säljs. Just nu har jag två stycken som står på varandra och det räcker knappt för magnum flash. Finns det någon längre modell som är lika lång eller ännu bättre, lite längre än vanlig magnum flash?

Posted
15 minutes ago hector sa:

Finns det någon flashhållare som är högre än den vanliga flasha-go-around i trä som säljs. Just nu har jag två stycken som står på varandra och det räcker knappt för magnum flash. Finns det någon längre modell som är lika lång eller ännu bättre, lite längre än vanlig magnum flash?

Kan du inte bara kapa av den ena och förlänga med ett rör på utsidan så kan du få den så lång du vill?

Posted

Det jag gjorde nu (Jag har 2 st), borrade ur botten pyttelite på en i samma diameter som den svarta pluppen och sen eopxylimmade ihop dom. Så den övre funkar för magnumflash och den nedre funkar bra för vanligt flash.

Posted

Men funderar på att försöka tillverka en från grunden, det är ju egentligen bara två runda träbitar med ett rör i mellan, jag har inte behovet av att kunna snurra runt på plattorna, det är inget jag stör mig på om de är fasta.