Hoppa till innehåll

Snus till Nya Zeeland?


EROT

Recommended Posts

7 minutes ago meek sa:

du får vinka till oss när du är med på Border Security ;)

Haha det programmet är helt sjukt. De undersöker folk för de ser nervösa ut. Jag hade kunnat vara helt oskyldig men varit så jävla nervös att jag framstått som om jag hade 45 ton heroin i kalsongerna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ismo sa:

Snus i all ära! ..men hur är det med alla fiskeflugor en skall/vill ta med? ..fjäder å fän i nästan allt.

Sant. Men det kan man åtminstone köpa på plats i värsta fall, det går inte med snus. :D 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack allihop!suveränt med denna hjälp.Att sluta finns inte på kartan,gillar min snus alldeles för mycket.syftet med resan är inte fiske dock utan rymma Sverige när det är som jävligast men fl,spöet ska följa med.Skall försöka jobba lite där och kanske få en inblick i vardagslivet där,mot mat o boende.Är i byggbranchen så det går att få något inom det.M V H.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hej.Vi är i NZ nu.Snus över 50 gram måste deklareras och skattas.Jag och min sambo fick behålla 3 dosor var utan skatt (han var snäll med oss).Lämnade en rulle,ville inte betala ca 2500 kr för en rulle.Att inte deklarera kan bli ännu dyrare om man åker fast.Nu vänder jag på prillan både till vänster och höger.

Det är ett fantastiskt land och trevligt folk iaf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ni ska inte oroa er för att behöva sluta snusa på plats, snarare att snuskonsumtionen går upp. 

Snus kommer vara billigare än i Sverige! Någon av er kommer vilja protestera men efter att ha bort i NZ ett par år så har jag knäckt systemet. 

Man köper snus på internet, från nån av de stora sidorna, själv kan jag väl via pm berätta vilken jag använde när jag bodde där. Jag brukade beställa 6st lös per order och frakten är 69kr från sverige till NZ. Mitt favoritsnus kostar ca 20kr mindre per dosa om man köper den utanför EU och totalkostnaden sjunker.

Frakten 69kr ger utkörning till dörren där nere, rekordet var mitt i julhandeln 2013 när ordern kom på ca två dygn, utkört till huset såklart. 1 paket försvann en gång, men eftersom det är så många paket beställda så räknas knappt det försvinnandet. Normal leveranstid var ca 10 dagar. Jag hade ofta flera beställningar i luften samtidigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

åker ner om ett par veckor och måste hitta ett sätt att få med snus. någon med fast adress på sydön som kan tänka sig att vara "målvakt", alltså en adress man kan skicka till? :wub:

@wiren

Om du bor kvar och fortfarande lägger beställningar, kan du beställa extra så kan jag köpa från dig på plats? :-)

Redigerad med gurchan
.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte 6kg ettan lös på Arlanda som jag lät tullen i sidney ha i förvar några dagar. Sedan hämtade jag ut snuset innan flyget till NZ. Tog det som handbagage i en blå fjällrävenbag .Frågade en tullare där vid kontrollen hur dom såg på saken att jag hade snus i bagen. Han svarade - Im not going to start any fuzz over a little snuff mate, but we have to check the other  bags. Så dom gick igenom resväskan och ryggan , gasade vadarna, sket i att kolla resten av fiskeutrustningen.  Hade nog lite tur där ,hehe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-02-11 at 06:19 Ismo sa:

Snus i all ära! ..men hur är det med alla fiskeflugor en skall/vill ta med? ..fjäder å fän i nästan allt.

Färdigbundna flugor har inte varit något problem, men nackar/hackel,

, fjädrar mm. är ajabaja. Skicka tillbaka till Sverige el. slänga på plats.

Annars finns de flugor du behöver att handla på fiskebutiken, ibland till mycket bra priser.

Eller ta med bindstäd mm. och köp nacke/fjädrar och det du behöver i NZ.

Har även haft tält med dit och tullen undrar när det användes senast.

Mitt tält hade inte använts på ca. 6 månader, och då var det OK.

Redigerad med osdmike
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...