Hoppa till innehåll

Frakttuber till långa glasfiberspön?


Ingemar Jäg

Recommended Posts

Hej, jag piffar till ett gäng äldre och välvårdade glasfiberspön som jag ev skall sälja åt en kompis. Han tänker ev göra sig av med dem här när de är färdigstädade. Tillsammans med sina Deltas och annat.

Eftersom spöna ej har skyddande egen tub undrar jag var ni köper era papptuber, eller avlånga flexibellängds kartonger till frakt. Är det en fråga för speditionsfirmor eller Claes Ohlson ( disclaimer: det finns många andra sätt att stava Klas)

Ett sätt att köpa tub är att jag köper ett par spön jag vill ha. Då får jag ju tuber hitsända, men det kostar mig en skilsmässa  vilket jag varken har lust med eller kan finansiera.

Tackar på förhand. Nu ska jag skura kork och riva Deltas. :D

Redigerad med Ingemar
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

50 mm elrör hos närmaste fackbutik. Det har vi använt i många år och de är som gjorda för ändamålet. Det finns tom muffar som passar som lock och botten. Jag har inget pris i huvet, men de är inte dyra. Kanske att jag betalade ca 50 spänn för en meter rör med två muffar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror ändå emballaget+ frakt blir en för hög kostnad relativt spöpriser. Inte kul att köpa ett spö för t ex 600 och därtill addera 140 kr frakt och 100 kronor spötub. Men kunderna kan ju komma och hämta spöna förstås.

Tack för alla tips

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör plaströr!

Frakten blir lika hög oavsett vikt (inom rimliga gränser alltså) då de ändå räknar på kollidimensioner när man skickar spön. (blottar mig lite, det kan ju finnas undantag, men jag har skickat en del tuber)

Har dåliga erfarenheter av pappförpackningar, både rör och trekantiga. (Det är ju inte förpackningens fel att folk klantar sig med dem, men av någon anledning verkar transportföretag vara förtjusta i att klämma och böja långa föremål.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...