Hoppa till innehåll

Sponsormedlem


magnusg

Recommended Posts

Jag pratade med Älvräddarna på Sportfiskemässan idag om de kunde ta fram pin/metallknapp som man kunde få som sponsormedlem. Idag finns det medlemskap för 200:- och medlemskap + gåvopaket för 350:-. Jag kan betala lite extra för medlemskap men har inget intresse av den senilsnodd som man får i gåvopaketet. Däremot skulle det vara intressantare att ha sponsormedlemskap. Samma som företagen har från brons och upp till huvudsponsor i stigande prisläge.

Om de kan göra pin/knapp i metall med logga liknande den som sponsorerna har fast släta utan taggarna. Älvräddarna står det avrundat upptill på märkena nu, gör likadant i underkant och skriv brons/silver/guldmedlem samt årtal så kan det bli en snygg knapp att fästa i kepsen/fiskemössan. Möjligtvis gör man ett broderat tygmärke med brons/silver/guldkant och årtal samt klistermärke med samma färger och årtal också.

 

58cd76fb50075_lv.jpg.b347d425b98456024f501bfd6f928cbd.jpg

 

Tanken är att ha kvar Enskild medlem för 200:- och Enskild medlem + Gåvopaketet för 350:- sen kan man också bli Bronsmedlem för 1000:-, Silvermedlem 2500:-, Guldmedlem 5000:- eller vad det nu kan bli för priser. Huvudsponsor finns också, då kan man ha Huvudmedlem istället. Frivilligt belopp över 5000:- så blir man huvudmedlem och får en guldknapp med lagerbladsbård.

 

Det går att donera pengar till Älvräddarna idag men det känns roligare om man får något när man betalar lite mer. Jag kan tänka mig en metallknapp istället för glasögonsnoddar, kepsar, t-shirt och allt vad man brukar få. Blir som ABU:s gamla rekordnålar som man skulle flasha med så snart man fått en stor fisk, var viktigt att ha en sån förr om åren.

I vilket fall så tyckte de i montern att det var en bra idé och skrev upp det. Tänkte höra hur det är här på Edge, finns det något intresse att ha lite högre medlemspriser om man tycker att Älvräddarna gör ett bra arbete?

 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Annars är vi flugfiskare ganska bra på att visa upp grejer. Det är noga vilket märke det är på spöt, rullen eller västen. Väldigt få som bara har ett enda flugspö och endast en rulle. Väldigt noga med märket på kepsen också, ingen vill komma med fel märke.

Vi är notoriska samlare också, det blir hela serier med rullar eller spön och alla nummer av FiN. Så om någon vill samla märken från Älvräddarna och samtidigt bidrar med lite extra pengar till något man tycker är viktigt är det bara en fördel.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-03-20 at 19:15 Silverbågen sa:

Om du flashar kanske det bidrar till att fler vill bidra...just a thought..

/S

Nja, tror inte man behöver ha specialpins för det. Finns ju flertalet produkter redan idag med Älvräddarna och tror knappast någon går igång bara för att du har en specialpin. Låt isåfall de medlemskapen bli såpass dyra att de betalar kostnaden för produkterna och lite till. Är inte emot idén utan kostnader som gör större nytta på andra ställen.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-03-24 at 21:02 Mosbricka sa:

Nja, tror inte man behöver ha specialpins för det. Finns ju flertalet produkter redan idag med Älvräddarna och tror knappast någon går igång bara för att du har en specialpin. Låt isåfall de medlemskapen bli såpass dyra att de betalar kostnaden för produkterna och lite till. Är inte emot idén utan kostnader som gör större nytta på andra ställen.

 

Andemeningen är inte att man ska visa upp märket utan att få folk att hosta upp lite mer pengar när de ändå löser medlemskap. Jag antar att de sålde medlemsskap på mässan för 200:- om de samtidigt bad personen som precis blivit medlem att donera en tusenlapp extra genom att swisha över pengarna tror jag det är väldigt få som skickar över den tusenlappen. Men om den som "säljer" medlemskapet kan erbjuda ett sponsormedlemskap för 1200:- tror jag det är lättare att få den där extra tusenlappen.

Borde vara lite lättare att sälja ett sponsormedlemskap om medlemmen får något extra. En snygg välgjord metallpin som ligger i en snygg ask blir något att visa upp för den tilltänkte medlemmen istället för att be om en donation på tusen kronor. Om man sen vill visa upp vad man köpt i bilen eller bussen hem från mässan så fiskekamraterna också kan tänka sig ett sponsormedlemskap nästa gång de löser medlemsavgiften är en annan femma. Likaså om man vill sätta den på kepsen eller västen.

Om det sen finns personer som vill samla på sig hela serier med pins och ha något att visa för barnbarnen om 50 år och förklara för barnen att när farfar var ung fanns det inga faunapassager runt kraftverken. Men det fanns en förening som hette Älvräddarna som fixade det och farfar tyckte det var viktigt och stödde föreningen med extra pengar.

Kraftverksägarna har lite mer resurser. Vattenfall, Fortum och allt vad de heter kan lätt hosta upp 10 miljoner kronor i kampanj för vattenkraft men ska Älvräddarna få tag på 100 000 kronor extra för en kampanj är det inte lika lätt.

De får de kränga väldigt många T-shirts, kepsar, tygmärken och mössor om det ska bli lite pengar av det. Kan inte vara många som köper 10 st kepsar eller 5 st T-shirts, hela garderoben blir full. Vet inte hur många som donerar pengar till Älvräddarna men kan man köpa något får man nåt för pengarna och det känns bättre på nåt sätt, det blir en motprestation. Som det är nu säljer Älvräddarna en massa "billiga " saker. Jag vill ha ett alternativ där man har lite högre priser.

Har de som jobbar för Älvräddarna några kommentarer om det hela?

Jag vet inte hur lätt det skulle vara att sälja ett dyrare medlemsskap eller hur svårt det är att få medlemmar i dagsläget. Är folk villiga att öppna plånboken?

 

 

 

 

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...