Save the baltic salmon
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
En spöbyggare jag känner sa engång.. bland finaste korken hittar en hittar..finns på/i en Vinflaska!,,Ett flugspö har en roligt med i många år!..Medans en Vinare knappt en helkväll.
-
Bytt mot ett G2 5wt. Vackert så.
-
Jag har precis bytt till mig mitt fjärde G/G2/G-S... så mitt svar är nej - hittar man rätt med en spöserie så är det bara att samla på sig... Har jämfört GS 6wt 8'8" med G 6wt 8'8" - och aktionen/klingan på GS-spöt är bättre. Mycket bättre. Men - de äldre G-spöna andas premium på ett vis - vackra träinserts, överlag 'vackra' spön. GS-sexan har en syntetinsert... och det kostar fan över 11 papp i butik... SÅ äldre spön känns mer hantverksmässiga. Men modern klingteknik gör skillnad kastmässigt. Scott G fanns väl på marknaden i olika varianter i närmare 30år, G2 i knappt 10 - vi får se hur länge GS är med. Radian försvann oochså lite väl snabbt kan jag tycka...
-
Jag tror det är sagt med en god portion ironi riktad mot marknadsföringen hos redakapstillverkarna typ ”Vår nya modell är så bra så du bara måste köpa den”. Premiumspön från den tiden som XP:t och däromkring var ofta byggda noggrant med bra komponenter och kunskapen om spödesign och materialet (kolfibern) var också redan då på en väldigt hög nivå. Det jag tycker förbättrats mest sedan dess är holkarna vilket gjort flerdelade spön trevligare att fiska med. I övrigt tycker jag mig stöta på mer kvalitetsmissar på nyare än äldre spön. Är 3 stycken SP av samma modell för många i garderoben?
-
Jag upplever spöt som långkastande för att vara en fyra, och känslan är ingen bristvara i min värld, men vi är ju olika!😁
-
By BortKommen · Posted
Hej! Söker efter fluglina till mitt glasfiber spö som är i klass 2, intresserad av Cortland Sylk eller Royal Wulff. Söker helst efter DT linor! Skick behöver inte vara super, då jag vill först känna efter och sedan köpa ny efter det.
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts