Jump to content

Marmot Precip Jacket

Olofsson

Recommended Posts

Har intensivt testat denna jacka under två säsonger. Både jakt och fiske har varit på tapeten och bitvis har jackan utsatts för hårda aktiviteter med långa vandringar oländig terräng och förslitning mot ryggsäck sten och vegetation. Den är tunn och lätt samt andas bra. Står emot regn bra och har vettiga lösningar för ventilation. Huvan kan fällas in i kragen men då känns kragen lite bullig, så jag har kört med den utfälld. Kontentan är att det är en bra jacka som passar till vandring och diverse friluftsaktiviteter. Membranet är bortnött på ett par ställen men det får anses som acceptabelt med tanke på vad jag utsatt den för. 

Hållbarheten jämfört med en tre lagers membranjacka är uppenbart sämre. MEN, Du får fem stycken Marmot Precip jackor för en top of the line skaljacka och därför väger det över. Jag har ägt och slitit ner såväl Tierra som Norröna och Arcteryxx. Samtliga av dom jackorna har kostat kring 5000:- och ingen har hållit lika länge som fem stycken av denna jacka skulle göra. Därför har jag nu inhandlat min andra Marmot Precip Jacket.

• Like 1

Jag har kört rejält nedsatt (2200kr) och sedan "ny" begagnad (1500kr) Arcteryx senaste två gångerna. Där någonstans känns det värt det för att de sitter grymt bra på mig och har en så bra huva. Den dagen jag behöver byta och inte kan fynda har jag haft ögonen på just Marmot PreCip då den länge varit en bästa köp-stapel på den fina testsidan OutdoorGearlab. Allt jag köpt som de rekommenderat har varit utmärkta produkter. Det låter lovande att du är så nöjd med den. 

Slänger in länken också http://www.outdoorgearlab.com/reviews/clothing-mens/rain-jacket/marmot-precip

Edited by Andreas89