Jjonas 8 Report post Posted May 26, 2017 (edited) Tjenare har en intermediate belly som jag tänkt fiska men har lite frågor angående vikt/längd Har klippt den till samma vikt som min flyt belly som är 29gram men längden är 1,40m längre än den flytande? Och är riktigt svår kastad för mig som är relativt ny! Vågar jag klippa i den mera ? Glömde tillägga att det gäller klass 9/10 Edited May 26, 2017 by Jjonas Quote Share this post Link to post Share on other sites
North 2 Report post Posted May 26, 2017 Det blir för stor skillnad i längd, speciellt när man är ny på kasta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wickhams fancy 155 Report post Posted May 26, 2017 Mina intermediatelinor brukar jag klippa 0,5-1 meter kortare än mina flytlinor för att kunna lyfta dom lättare ur vattnet. I ditt fall skulle nog klumpen bli för lätt om du klippte den så kort. Jag tror du har en för lätt lina från början. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jjonas 8 Report post Posted May 29, 2017 (edited) Bellyn är en 9/10 med grön ända mot spetsen! Hur har ni andra gjort med era intermediate belly? Längd/vikt? Edited May 29, 2017 by Jjonas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rima 5 Report post Posted June 1, 2017 Det finns en kapningstabell på guidelines hemsida. Där kan du enkelt se vilken klass du måste köpa för att få rätt längd och vikt. Som exempel kan det krävas att du köper en klass 10/11 för att kunna kapa den till rätt vikt och längd även om du ska använda den på ett klass 8/9 spö. Quote Share this post Link to post Share on other sites