Hoppa till innehåll

Crazys` Havsöringfiske m.m.


crazy

Recommended Posts

 

42 minutes ago TroutGuy sa:

Ha ha, du kan behålla ditt pris, nöjer mig med äran :P

Hur går det med kustfisket och rullinköpen??

Inte mycket kustfiske, ännu-_-. Inväntar mina vadargrejor och kamera, posten strular. Det har blivit en rulle: loop model 3w. Väntar även svar på en annan rulle från USA, en ovanlig Loop rulle säger inte mer:). Får jag mina saker i dag ska försöka komma iväg i morgon. Det ska vara avtagande vind mot kvällen. Säg till om du är sugen,  en till från forumet kanske hakar på:). Jag tar med mej push-up-bh`n och tanga kalsongerna i fall du ångrar dej.;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På ‎2017‎-‎08‎-‎07 at 19:56 julius sa:

Låt mig gissa Giganternas sportfiske i Malmö. 

Vad vinner man ?

Som jag sa inga namn. Fundera nu istället på vad du ska ge grabben i 20års present.:D

Redigerad med crazy
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

31 minutes ago crazy sa:

 

Inte mycket kustfiske, ännu-_-. Inväntar mina vadargrejor och kamera, posten strular. Det har blivit en rulle: loop model 3w. Väntar även svar på en annan rulle från USA, en ovanlig Loop rulle säger inte mer:). Får jag mina saker i dag ska försöka komma iväg i morgon. Det ska vara avtagande vind mot kvällen. Säg till om du är sugen,  en till från forumet kanske hakar på:). Jag tar med mej push-up-bh`n och tanga kalsongerna i fall du ångrar dej.;)

Mitt brandmannayrke ställer till det denna veckan, men nästa vecka är jag ledig igen :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago TroutGuy sa:

Mitt brandmannayrke ställer till det denna veckan, men nästa vecka är jag ledig igen :)

En brandman som vet att han kommer få mycket att göra...hmm. Nu vet jag vem som startat alla bilbränder i Malmö. Allt för att tjäna extra pengar till att köpa sexiga rullar och snygga kläder.:P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago crazy sa:

Som jag sa inga namn. Fundera nu istället på vad du ska ge grabben i 20års present.:D

Skrev inte ut nåt namn. Det jag skrev var en enkel (fånig) ordvits förvrängning på namnet på ett ställe.

Hur vet du att sonen fyller 20 ? Mystiken tätnar..... Eller är det bara en gissning.

Fast bra tips på present vore bra. Mina förslag har än så längre mötts av axelryckningar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago crazy sa:

 

Inte mycket kustfiske, ännu-_-. Inväntar mina vadargrejor och kamera, posten strular. Det har blivit en rulle: loop model 3w. Väntar även svar på en annan rulle från USA, en ovanlig Loop rulle säger inte mer:). Får jag mina saker i dag ska försöka komma iväg i morgon. Det ska vara avtagande vind mot kvällen. Säg till om du är sugen,  en till från forumet kanske hakar på:). Jag tar med mej push-up-bh`n och tanga kalsongerna i fall du ångrar dej.;)

Mitt fiske har blivit bättre och bättre. Ditt ställe har hjälpt mig att komma igång. Nu senast 3 st. i söndags +1 tappad. sydkusten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago julius sa:

Skrev inte ut nåt namn. Det jag skrev var en enkel (fånig) ordvits förvrängning på namnet på ett ställe.

Hur vet du att sonen fyller 20 ? Mystiken tätnar..... Eller är det bara en gissning.

Fast bra tips på present vore bra. Mina förslag har än så längre mötts av axelryckningar. 

Jag är allvetare och...crazy:). Några tips på presenter är. En skateboard men han kanske börjar bli för gammal för det;). Något som är kul är Höghöjds bana http://www.treewalker.nu/ där ligger även Sveriges största Paintball bana. Kör en Pappa/son dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 minutes ago julius sa:

Mitt fiske har blivit bättre och bättre. Ditt ställe har hjälpt mig att komma igång. Nu senast 3 st. i söndags +1 tappad. sydkusten.

Gott! Det gäller bara om att vara envis och det handlar inte bara om att få fisk. Skönt att komma i väg och rensa huvet.:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ålabodarna 10/8: 21 grader 2-3 m/s. 18:00.

Fick trevligt sällskap i dag av A.s82 här på forumet och även hans pappa, som endast var åskådare i dag:). Det var riktigt fint väder, nästan för fint. När vi kommer ner till vattnet får A.s82 pappa syn på att det står nakenbad skrivet lite längre bort och plötsligt var han borta vid nakenbadet. Jag vet inte om han spana efter ståndplatser för öringar eller om han spana efter nakna fruntimmer;). A.s82 och jag som är inbitna flugfiskare prioriterar öringen framför nakna fruntimmer och går ut i vattnet för att blöta flugan. Jag har även med mig min GoPro . Jag inser ganska snabbt att jag kanske skulle läst bruksanvisningen innan jag begav mig ut för att filma:blush:. Det händer inte så mycket dom första timmarna, ett litet nafs i flugan var allt. A.s82 och hans pappa stannade bara några timmar men jag bestämde mig för att stanna längre.

Senare mot kvällen lägger sig vinden helt och vattnet blir spegelblankt och klart. Jag har vadat ganska långt ut och hittat en lämplig sten som jag fiskar från resten av kvällen. Stenen jag står på ligger intill en djupbrant och där är ganska mycket aktivitet både under vattnet och vid vattenytan. Jag har mycket känningar av fisk men dom flesta bara nafsar försiktigt i flugan, en öring på ca: 40cm simmar efter flugan och vänder en meter från mej. Det blev några filmsnuttar med GoPron innan det blev alldeles för mörkt.

Jag ska skaffa ett videoredigerings program för att kunna göra lite bättre videos längre fram. 

Kvällen fiske slutade med en torsk och två öringar.

 

Skit fiske på er.

//Johan

 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12/8 Ålabodarna vackertväder --------> skitväder.

Blev en liten runda. Vackert väder när jag kommer ner 4m/s. En  halvtimme senare mulet/regn 8m/s. En timme senare 10m/s. Stod ut i tre timmar innan jag begav mig hem. En liten öring som släppte i ett luftsprång var allt denna dag.-_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14/8 Nyss hemkommen från...japp! Ålabodarna. 4m/s och avtagande vind, strålande sol. 18:00.

Står ut vadad och har kanske fiskat en timme när det plaskar till rejält bakom mej. Trodde först någon kastat något mot mej men i nästa sekund hoppar det upp en öring på ca: 40cm. Snacka om adrenalin kick:D. Försökte få den på kroken men utan att lyckas. Senare på kvällen blev det två bättre hugg men inget som krokades ordentligt. Mycket nafsande i dag och tre mindre öringar som jag fick kroka av. I det hela en trevlig kväll...om man bortser från två jäkla vattenskotrar som åkte fram och tillbaka, fram och tillbaka:angry:.

Skit fiske// Johan

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago TroutGuy sa:

Ålabodarna igen??? :D Nu får du väll ändå vidga vyerna lite ;)

Jag skulle egentligen till Barsebäck men så behövde jag tanka och efter det skulle jag till posten och sedan var det en bra låt på radion så jag satt och sjöng lite och helt plötsligt var jag vid ålabodarna. Det är precis som min inre GPS har hakat upp sej och jag hamnar vid ålabodarna vara sig jag vill eller inte.:blink: Hel skumt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns ett ställe vid Barsebäck som jag tror kan vara bra (speciellt på våren). Har varit där och tittat några gånger men aldrig sett någon fiska där.  Måste bara försöka få fram ett sjökort för att se om där finns några djupare delar eller branter som skulle kunna hålla fisk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17/8 Kusten kring Ystad. Blåst, vågor.

I dag fick jag sällskap av TroutGuy. Det var inte det bästa vädret och vi hoppades att det skulle bli bättre...men det blev värre<_<. Det blev mer snackandes än fiskande denna gång men det blir fler turer:). Vi pratade om att köra ett längre fiskepass med lite grillning och kanske fler fiske "galningar". Så är det någon som är sugen på en fisketur med trevligt sällskap så bara hojta till. Plats/datum är ej bestämt men det blir någonstans längs kusten Helsingborg-Ystad.

Puss på ljumsken.

//Johan

 

En liten video på det "vackra" vädret.

D blaser.avi

Redigerad med crazy
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago TroutGuy sa:

Kul och se filmen på fisken! :D Fast känner du inte dig ganska smutsig när du står där med spinnspöet i handen? :P

Joo, lite men vad skulle jag göra. Önskar att jag hade fått den på flugan i stället:). Säg som det är, du är avundsjuk.:P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27/8 Ålabodarna/Barsebäck.

När jag kommer till Ålabodarna Blåser det 8m/s och 11m/s i byarna. Jag bestämer mig för att sticka till Barsebäck i stället. Hittar en plats vid Barsebäcksverket där jag har vinden i ryggen och samtidigt lite lä. När jag håller på att byta om ser jag en vattenskoter som far fram och tillbaka...helvete!:angry: I samma ögonblick stannar det en bevaknings bil bredvid mig och ut hoppar en vakt som tydligen fått syn på min GoPro. Han informerar mig om att det är förbjudet att Filma/fota Barsebäcksverket. Jag förklarar att jag endast kommer filma ut mot havet och han säger att det är okey. Jag frågar även vakten om det är okey för vattenskotrar att åka där ute, är inte detta ett naturreservat? Jag får som svar att det behöver vi inte bekymra oss om för där kommer kustbevakningen och pekar mot en båt som kommer farande i ganska hög fart. Vakten kör vidare och jag följer skådespelet som utspelar sig ca: 200 meter från land. Kustbevakningen bogserar in vattenskotern till hamnen med killen sittandes på vattenskotern. Muhagagagaga!:DB)

Jag gör ett försök att få en öring på kroken även om jag inte har allt för stora förhoppningar. När jag vadat ut en bit ser jag något vitt/rött som ligger på bottnen. Det är ett styre från en vattenskoter. Slänger upp det på land och beger mej ut i vattnet igen. Där är helt dött och det blåser rätt bra fast jag har lite lä. Stannar iaf i två timmar innan jag bestämmer mig för att köra tillbaka till Ålabodarna. Väl framme vid Ålabodarna så blåser det lika mycket som tidigare eller mer:unsure:... Väderleken hade lovat att vinden skulle avta mot kvällen sååå, envis som man är så fightades jag med vind och vågor  till 21:00 och det var ingen avtagande vind. Det var riktigt skitfiske i dag men jag fick frisk luft och det är inte helt fel.:)

Barsebäck Ålabodarna tt.JPG

Barsebäck Ålabodarna65.JPG

Barsebäck Ålabodarna4.JPG

mmm.jpg

Barsebäck Ålabodarna1.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...