Jump to content

Crazys` Havsöringfiske m.m.

crazy
 Share

Recommended Posts

1 hour ago TroutGuy sa:

Kul och se filmen på fisken! :D Fast känner du inte dig ganska smutsig när du står där med spinnspöet i handen? :P

Joo, lite men vad skulle jag göra. Önskar att jag hade fått den på flugan i stället:). Säg som det är, du är avundsjuk.:P

27/8 Ålabodarna/Barsebäck.

När jag kommer till Ålabodarna Blåser det 8m/s och 11m/s i byarna. Jag bestämer mig för att sticka till Barsebäck i stället. Hittar en plats vid Barsebäcksverket där jag har vinden i ryggen och samtidigt lite lä. När jag håller på att byta om ser jag en vattenskoter som far fram och tillbaka...helvete!:angry: I samma ögonblick stannar det en bevaknings bil bredvid mig och ut hoppar en vakt som tydligen fått syn på min GoPro. Han informerar mig om att det är förbjudet att Filma/fota Barsebäcksverket. Jag förklarar att jag endast kommer filma ut mot havet och han säger att det är okey. Jag frågar även vakten om det är okey för vattenskotrar att åka där ute, är inte detta ett naturreservat? Jag får som svar att det behöver vi inte bekymra oss om för där kommer kustbevakningen och pekar mot en båt som kommer farande i ganska hög fart. Vakten kör vidare och jag följer skådespelet som utspelar sig ca: 200 meter från land. Kustbevakningen bogserar in vattenskotern till hamnen med killen sittandes på vattenskotern. Muhagagagaga!:DB)

Jag gör ett försök att få en öring på kroken även om jag inte har allt för stora förhoppningar. När jag vadat ut en bit ser jag något vitt/rött som ligger på bottnen. Det är ett styre från en vattenskoter. Slänger upp det på land och beger mej ut i vattnet igen. Där är helt dött och det blåser rätt bra fast jag har lite lä. Stannar iaf i två timmar innan jag bestämmer mig för att köra tillbaka till Ålabodarna. Väl framme vid Ålabodarna så blåser det lika mycket som tidigare eller mer:unsure:... Väderleken hade lovat att vinden skulle avta mot kvällen sååå, envis som man är så fightades jag med vind och vågor  till 21:00 och det var ingen avtagande vind. Det var riktigt skitfiske i dag men jag fick frisk luft och det är inte helt fel.:)

Barsebäck Ålabodarna tt.JPG

Barsebäck Ålabodarna65.JPG

Barsebäck Ålabodarna4.JPG

mmm.jpg

Barsebäck Ålabodarna1.JPG

• Like 1

22 minutes ago TroutGuy sa:

Coola bilder! Du tog väll med styret hem? Kanske går att tjäna grova pengar?! :P

Givetvis, jag knacka på hos kustbevakningen och skulle sälja den till killen som blev tagen med vattenskotern. Det visa sig att styret var hans så han fick även böter för nedskräpning i naturreservat.:rolleyes:;) (kanske skulle gjort det i verkligheten, skulle varit kul):D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Nu har jag inte tid att vara "social", perfekta vind förhållanden vid Ålabodarna.

Sket fiske po er.

Mi Maj Sälf Änd Aj.

Crazy.

Edited by crazy

På 2017-08-19 at 00:24 crazy sa:

7/7------En liten filmsnutt från Ålabodarna. Dagen när allt gick fel och jag fick spinnfiska i stället för att flugfiska. Men dagen sluta helt ok iaf.:)

En till.avi

Spinnspö!!! Vik hädan syndare!!!! Fast jag måste erkänna.. jag kör carolina och texasrigg efter abborre... det är kul också.. faktiskt.. :rolleyes:

Edited by BoobieNewbie
  • Like 1

Åla...28/8:  Sol 3m/s. 9:00

När jag kommer ner till vattnet är det fisk som vakar lite här och var. Några försiktiga nafs i flugan och en mindre öring var allt i dag. Det var ovanligt klart i vattnet och jag såg ganska mycket fisk. Försökte få en större skrubba att ta min fluga utan att lyckas:). Det var en trevlig dag och skönt att slippa blåsten. Ska prova en fisketur vid soluppgång nästa gång vilket jag aldrig provat vid Ålabodarna.

22222.JPG

11111.JPG

• Like 1

• 3 weeks later...

Tänkte att jag skulle dra till Ålabodarna i kväll för att avsluta säsongens havsöring fiske. Tyvärr blåser det storm (25m/s) så det blev inget. Känner mig lite som en amatör och brukar inte ge vika för lite blåst men...:blush:.

Vinter upppppdate!

Inte så långt kvar till fiskesäsong 2018. Passat på att köpa lite fiske saker som jag behöver...och ganska mycket som jag tror mig behöva men som antagligen aldrig kommer att användas...gissar att jag inte är ensam om detta...:wacko:

Årets fiske relaterade black friday shopping sluta med....ångest.

Två nya linor, En ABU rök, tafsar, flugor, två rullar, två mössor, två par handskar, några underställ, strumpor, flytring, simfötter,  flytväst, 6 par solglasögon (klicka in fel antal vid beställningen...), två knivar, neoprenvadare, skor, våtdräkt, dykglasögon, simfötter, snorkel och lite mer = ruinerad:mellow: Tänkte att jag skulle plaska runt vid mina fiskeställen för att leta ståndplatser och "badkar" iförd våtdräkt ...får se hur det blir med den saken...Jag kommer att se ut som en gummiklädd plockepinn...lider inte direkt av övervikt.

Det enda jag saknar nu är en 6# kustpinne inför säsong 2018. Valet kommer antagligen bli ett Hardy zenith eller Zephrus, har ni ett till salu så skicka ett pm.  

*Slut på meddelande*

1 hour ago crazy sa:

Vinter upppppdate!

Inte så långt kvar till fiskesäsong 2018. Passat på att köpa lite fiske saker som jag behöver...och ganska mycket som jag tror mig behöva men som antagligen aldrig kommer att användas...gissar att jag inte är ensam om detta...:wacko:

Två nya linor, En ABU rök, tafsar, flugor, två rullar, två mössor, två par handskar, några underställ, strumpor, flytring, simfötter,  flytväst, 6 par solglasögon (klicka in fel antal vid beställningen...), två knivar, neoprenvadare, skor, våtdräkt, dykglasögon, simfötter, snorkel och lite mer = ruinerad:mellow: Tänkte att jag skulle plaska runt vid mina fiskeställen för att leta ståndplatser och "badkar" iförd våtdräkt ...får se hur det blir med den saken...Jag kommer att se ut som en gummiklädd plockepinn...lider inte direkt av övervikt.

Det enda jag saknar nu är en 6# kustpinne inför säsong 2018. Valet kommer antagligen bli ett Hardy zenith eller Zephrus, har ni ett till salu så skicka ett pm.  

*Slut på meddelande*

Nej.Har inget överst.Men enligt statistiken så blir nog 2018 sämre än 2017 men alltid roligt med nya grejer.

9 hours ago crazy sa:

Vinter upppppdate!

*Slut på meddelande*

Mao handlarnas favvo.

11 hours ago Meritaimen sa:

Nej.Har inget överst.Men enligt statistiken så blir nog 2018 sämre än 2017 men alltid roligt med nya grejer.

Lyssnar aldrig på statistik, ser mig själv som en statistikens rebell. Självförtroendet är på topp, för min del blir det mitt bästa år med eller utan våtdräkt.

3 hours ago julius sa:

Mao handlarnas favvo.

Utan mig skulle det inte finnas sportfiske butiker i Sverige detta gäller även sexbutiker. Det är jag som står för Sveriges högkonjunktur. Jag är Sveriges Shopaholic utan dess like.B) For King & Country!

meh_ro11815.jpg

Edited by crazy