Jump to content

En undran.

Ismo

Recommended Posts

13 minutes ago jakobj sa:

I helvete heller den där jävla tipsmiljonären ska ha nåt bidrag. Han kan sitta där och suga på sin pupptumme efter ett pass dansk stjärtgymnastik och skylla sig själv. ?

Fyyy!:mad:

19 hours ago, Bigsalmon said:

Jag tror inte att Ismo finns. Han är en uppdiktad person som någon skapat för att få sälja småwobblers... ;)

Jag tror du tänker på Paul Bunyan (aka Norman Means). Ismo behöver inget alias!

https://www.bunyanbug.com/The_Original_Bunyan_Bug/Recent_Prices.html

@ismo - tyvärr är prisbilden en effekt som uppstod efter upphovsmannens död (men det går ju att fejka...)

• 3 weeks later...
9 hours ago Freak sa:

Hittade denna på nätet?.

http://www.fiskelust.se/flugbindning/monster/puppflugor/torrt/ismopuppa/ismopuppa.shtml

"måla skiten, bind in ben, limma huvudet. KLART"

Nääää..tanken är/var att just folk skulle hitta den...du är välkommen till det forumet..det är vi som inte har "ankor" i munnen..:rolleyes:

4 hours ago, Ismo said:

Nääää..tanken är/var att just folk skulle hitta den...du är välkommen till det forumet..det är vi som inte har "ankor" i munnen..:rolleyes:

Fast just nu är registreringen ur funktion, jag tog bort nån jäkla mod som inte städade efter sig ordentligt ?

När du säljer in oss så fint kanske jag måste lägga ner mig ifall vi skulle få en ny medlem i år ?

9 minutes ago Henka sa:

Fast just nu är registreringen ur funktion, jag tog bort nån jäkla mod som inte städade efter sig ordentligt ?

När du säljer in oss så fint kanske jag måste lägga ner mig ifall vi skulle få en ny medlem i år ?

Hmmm...<_<

Varför valde jag att lämna/skriva p Fiskelust! ..om PUPPAN!..för att det forumet har medlemmar med BÄST!!! kunskap om just fisket.

Gillar egentl. inte!!!..en massa tugg.

På fiske-lust så kan en gå på rak...sak!...få mot-hugg lr. ej!

2 hours ago, Henka said:

Nu kommer man inte ens in där. Du la ner allt för att inte riskera att få en ny medlem :D

8 minutes ago, rifle said:

Nu kommer man inte ens in där. Du la ner allt för att inte riskera att få en ny medlem :D

Nu är felet lagat! :)

Välkommen att registrera ett nytt konto, men ta ett coolare med fler spön och färre skejtbårds den här gången ?

Det är rätt fränt!..detta år är 30 års jubileum...sen jag gjorde Puppan. 30 år!!!! Har både fått & losat pubis håren.

Kan ni inte forrtarande inte tillverka 1st?

On 3/11/2019 at 1:50 PM, niseye said:

Provade göra i foam och detta blev resultatet...
Första försöket så det finns säkert många förbättringspunkter! Men hur som helst så flyter dom grymt fint i vattnet :)
Foamen är målad med de tushpennor jag hade hemma, sedan täckt med UV =)

IMG_7793a.thumb.jpg.8e6eeb1aa0516ae751ea3c838fd63269.jpg

IMG_7799a.thumb.jpg.d8fd27d5f4666e75eded01d332edbe50.jpg

Har oxå gjort några i foam och dom flyter mycket fint i vatten. Lätt att göra. Tog inte många minuter. Dålig bild och lackrester på kroken såg jag. 

20190409_190156.jpg

• Like 2

5 minutes ago _tobbe_ sa:

Har oxå gjort några i foam och dom flyter mycket fint i vatten. Lätt att göra. Tog inte många minuter. Dålig bild och lackrester på kroken såg jag. 

20190409_190156.jpg

SNYGGT! ...lite mörkare ben bara..i övrigt riktigt BRA..kanske fel färg på ryggen...men sålänge den flyter å fisken tar..så skitsamma.

+ olive skalle(enl mig)

• Like 1

6 hours ago, Ismo said:

Det är rätt fränt!..detta år är 30 års jubileum...sen jag gjorde Puppan. 30 år!!!! Har både fått & losat pubis håren.

Kan ni inte forrtarande inte tillverka 1st?

Det är väl bra att det är efterfrågan på både puppor och övriga råg hur man gör dom.

Skulle ingen vart intresserad av dom vore det ett misslyckande och du vart gammal, trög och fet, men nu kan du sitta och gotta dig åt vår tröghet. Slurpa på en öl och le åt oss andra?

• Like 1

10 minutes ago, Ismo said:

SNYGGT! ...lite mörkare ben bara..i övrigt riktigt BRA..kanske fel färg på ryggen...men sålänge den flyter å fisken tar..så skitsamma.

+ olive skalle(enl mig)

Det var svårt att täcka ryggen med pennan så det lyser igenom. Skulle varit spritpenna. Huvudet är oliv men syns dåligt på bild. 

11 minutes ago puoltsa19 sa:

Det är väl bra att det är efterfrågan på både puppor och övriga råg hur man gör dom.

Skulle ingen vart intresserad av dom vore det ett misslyckande och du vart gammal, trög och fet, men nu kan du sitta och gotta dig åt vår tröghet. Slurpa på en öl och le åt oss andra?

Antar att du menar RÅD! RÅD finnes på Fiske-lust...PUNKT! Fixa 10st under vinter-halvåret...så svårt är det inte. Var noga med täljningen,...så är över 1/2 vunnet. Kör aldrig med svart krok..med dom mindre...endast stora fr. 23mm å över...då med svarta ben. pga. brist på material

18 hours ago _tobbe_ sa:

Det var svårt att täcka ryggen med pennan så det lyser igenom. Skulle varit spritpenna. Huvudet är oliv men syns dåligt på bild. 

Kolla på min Avatar-bild. Så skall den se ut.