Jump to content
Edgeforum

Vad uppskattarna ni när i till tryckt fiskemedia?

Recommended Posts

Jag har slutat läsa fisketidningar. Det var självklart förr och jag fick hem nåde Fiske för alla och Fiskejournalen. Sista tidningen var Chasing silver som är ett laxfiskemagasin på engelska. Men nu är det som sagt slut på tidningarna. Intresset vattnades ut eftersom artiklarna inte kändes speciellt passande. Antingen var de för mycket målgrupp nybörjare eller så hade jag läst typ samma artikel förr. I en annan årgång. 

Reportage var alltid mer intressant eftersom de gav vissa personliga avtryck och perspektiv. Jargongen kunde variera från det vanliga tonen i fiskepressen. 

Jag kan ibland köpa ett lösnummer för att jag ser att nån skrivit om ett fiske eller en plats jag själv har anknytning till men ofta blivit bevsviken på att artikeln aldrig tillförde nåt jag inte redan visste. 

Antar att beroendet lösnummerförsäljning drivit fram en viss typ av säljande utformning.

Vad är utmärkande för era nästa fiskeartiklar? (om man undantar personporträtt med profiler eller utrustningsartiklar)

• Like 1

Det är väl med som all annan media?

Jag har prenumererat på div. fisketidskrifter sedan 1980 typ, men i dag läser jag ingen. bläddrar i nåt nummer i bland möjligen men...

Lite trist men så är det!.

Dock måste man i bland tänka tillbaka och charmas över 80 och 90-talet då det ofta rasades över att ett fiskevatten nämndes i en fisketidning och direkt var massa folk där året efter... 

I dag lägger folk ut allt på Instagram och facebook, och folk från hela europa som följer dessa superfiskare innfinner sig på några timmar typ, och invaderar älven/sjön i en mängd man trodde var osannolik!

Nya tider, nya fiskare! :)

• Like 2