Jump to content
Edgeforum

Recommended Posts

Hej allesammans!

Efter närmare 6 år av sk "lurking" på Edge så kände jag att det till slut var dags att skaffa ett konto. Inte ens när jag träffade Jonas i Ogströmmen 2015 så kunde jag dra tummen ur... men nu så! ;)

Jag far upp till Sysslebäck i slutet av månaden och hoppas givetvis på ett bra harrfiske, och tänkte därför vända mig till forumet för att (förhoppningsvis) få veta lite mer om hur läget ser ut där uppe då det gärna blir en vild gissning som sydsvensk att försöka förutspå eventuella kläckningar och vattenstånd.
Så finns det möjligtvis någon här som har varit där nyligen?

Vilka kläckningar har varit? Hur är vattenståndet? Är säsongen tidigare eller senare än normalt? Nattfiske eller morgonfiske? :o

Jag var där uppe senast förra året, men alldeles för sent (slutet av juli) så vi fick åka vidare in i Trysil för att få ett någolunda fiske.

Är tacksam för tips av t.ex fiskeplatser m.m också! :P

• Like 1

Så kanske det är, men det kändes ändå som att det var tid att gå med ;)

Hade hoppats att det var fler på forumet som var omkring sysslebäck/klarälven och flugfiskade som hade lite input om aktuella läget. Tusan också. :unsure:

• 3 years later...

Tänkte ta med min son för lite harrfiske runt Sysslebäck nu till helgen. Är det någon som vet om det går att läsa av vattennivån någonstans på nätet? Har själv inte fiskat i Klarälven tidigare, är det om regel lättvadat i älven?

Mvh Tobbe

Yes tack såg denna vattendatan igår. 

Tänkte jag skulle ringa campingen innan vi sticker upp för dagsaktuell info.

/Tobbe 

15 hours ago Andersson sa:

Hur är fisket i Sysslebäck nu för tiden? Går det att få någon harr över 35 cm😏

Det är en bra fråga, verkar inte finnas mycket färsk info på edge om sysslebäck. 

Vad jag kan se från fiskerapporter så ser det ut som bättre fiske kring stöten camping cirka 1h norröver. Sitter själv och dividerar hurvida jag skall åka till sysslebäck eller stöten på min fiskevecka.