Jump to content
Sign in to follow this  
Andreas89

Svensk man befarad drunknad i Orkla

Recommended Posts

Trakiskt...

Va en bekant som nyligen även räddade livet på en annan uppe i Jockfall (förmodligen för att han hade flytväst).

Får en att börja fundera. Använder aldrig mitt flytunderställ när jag fiskar i strömmande vatten trots att jag har ett hemma. Kanske dags att börja använda det. 

Det blir att kränga på det en äger numer!..& att uppdatera sig med annat.

Tycker det är synd att det inte finns något som känns helt optimalt.

En solig dag med 20-25 grader är ju flytunderstället alldeles för varmt. Hade velat haft något liknande men helt utan värmande egenskaper. 

4 minutes ago Nilsson sa:

Tycker det är synd att det inte finns något som känns helt optimalt.

En solig dag med 20-25 grader är ju flytunderstället alldeles för varmt. Hade velat haft något liknande men helt utan värmande egenskaper. 

20-25gr! ..då är sällan Myggen igång.

Då kan en stå i endast vadarskor,flytunderställ(över å under)..är det då för varmt!...då kan en lika gärna lapa öl.:P

Han är ju funnen nu. Det är en liten värld vi lever i, vi flugfiskare, och det är säkert en hel del som känner eller känner till honom. Så fruktansvärt tragiskt.

En spännande dag vid älven i sällskap med vänner, allt är som det ska, och så snubblar man och faller i vattnet. Sen är det slut. Det går inte att förstå. Stackars man och alla hans familjemedlemmar och vänner. 

• Like 7

1 minute ago MathiasL sa:

Han är ju funnen nu. Det är en liten värld vi lever i, vi flugfiskare, och det är säkert en hel del som känner eller känner till honom. Så fruktansvärt tragiskt.

En spännande dag vid älven i sällskap med vänner, allt är som det ska, och så snubblar man och faller i vattnet. Sen är det slut. Det går inte att förstå. Stackars man och alla hans familjemedlemmar och vänner. 

Tänk dig Pitkäkoski! ..ett felsteg...inte bra.. må personen R.I.P

Denna händelse borde ju göra oss andra i detta Forum att vi diskuterar mer om säkerheten om & med fisket!..Säkerheten är A & O inom allt..även om en glömmer det. Finns faror med allt.

• Like 2

En så enkel sak som att använda glasögon/skyddsglasögon..inte bara som "Fiskebrillor"...ett misstag!..så kan en vara blind..på ena ögat.

Ett säkert kort är att vara nykter och undvika att dricka när man ska vada. Många tycker om att ta en öl när man fiskar. Lätt hänt att man tar en öl när man bor vid valdet och inte behöver köra bil....

Försöker själv att ALDRIG!! fiska ens med en sup i kroppen..jag vill vara alert  i det jag gör. Känns tragiskt att ens försöka. Nu inte sagt att den drunknade personen var ens full. Allt händer..oavsett.

Såg en gång ett gäng tyskar som var djupvadade ovanför Regnsfallet. Stod på kanten till strömmen. Idioter finns det gott om. Men tragiskt när någon drunknar.

Minns en riktigt full Finne i Jock engång!..han & jag bytte fluga...inte för att min skulle vara nå bättre..men bytte av vänlighetens skull... han var så knall! ..att jag hannt tänka! " Trillar du i...så hjälper jag dig ej!"..riskerar inte mitt liv för att hjälpa dig. No No...

Inte för att en fylla skulle vara orsaken till vad som händer,...OTROLIGT!! ..lätt hänt att en trampar snett..vem har inte "badat"..kunde gått betydligt illa..det är det en tänker nu.

• Like 1

Hej 

Kan rekommendera "flyfisher 150"

Speciellt framtagen för flugfiskare.

Lätt och smidig att ha på sig, har inte behövt använda den än så jag vet inte riktigt hur bra flytförmågan är.

Ska klara av 150 kg iaf.

Lika dumt av mig är att jag har haft den med mig iväg flera ggr utan att äns ha den på vid djupvadnig.

Får tänka om efter denna händelsen.

• Like 2