Hoppa till innehåll

Havsöring runt Ljungskile


Barcia92

Recommended Posts

Tjena! Är lite nyfiken ifall det är någon här som har koll på havsöringsfisket runt Ljungskile? Sambon har stuga på Restenäs Ö så håller till där en del sommartid. Men det är nya vatten för mig så vore intressant om någon annan har erfarenhet? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag blev utskälld en av en kärring en gång på ön ovanför, Strande Ö, som tyckte att jag kunde fiska någon annanstans för det är en privat ö. Hoppas det är bättre på ön neranför. :) Annars känner jag bara till Ulvön utanför Ljungskileviken där har jag haft mycket bra fiske, det är inte långt ifrån där du bor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
På 12 juli 2017 at 19:30 Einarsson sa:

Jag blev utskälld en av en kärring en gång på ön ovanför, Strande Ö, som tyckte att jag kunde fiska någon annanstans för det är en privat ö. Hoppas det är bättre på ön neranför. :) Annars känner jag bara till Ulvön utanför Ljungskileviken där har jag haft mycket bra fiske, det är inte långt ifrån där du bor.

Jag kollar upp lite inför lördag och ramlade på tråden.

De har en hemsida där de uttryckligen säger att allemansrätten gäller.

http://strandon.se

Jag hittade en väldigt fin skrift om allemansrätten på Naturvårdsverkets hemsida.

620-8161-6.pdf?pid=3915

Testar ev fisket från den ön på lördag. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago hö&gös sa:

Jag kollar upp lite inför lördag och ramlade på tråden.

De har en hemsida där de uttryckligen säger att allemansrätten gäller.

http://strandon.se

Jag hittade en väldigt fin skrift om allemansrätten på Naturvårdsverkets hemsida.

620-8161-6.pdf?pid=3915

Testar ev fisket från den ön på lördag. :D

Precis samma sak som jag kom fram till. Men finns tydligen en del sura, trötta individer på den där ön som tycker det borde vara annorlunda och går runt och sprider felinformation för att få bort folk.

Finns lite fina vikar iaf. :) Skitfiske!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago Einarsson sa:

Precis samma sak som jag kom fram till. Men finns tydligen en del sura, trötta individer på den där ön som tycker det borde vara annorlunda och går runt och sprider felinformation för att få bort folk.

Finns lite fina vikar iaf. :) Skitfiske!

Tackar! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...