Jump to content
  • Optionally enter a message with your report.

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Det behövs mer forskning.  Där är det pg mera. Bara hålla utkik. Så fort de kommer mera så postar jag.
    • Ny rapport tar samlat grepp om tiaminbristen kring Östersjön Författare: Samuel Hylander, Charlotte Axén, Emil Fridolfsson, Martin Green, Thomas Näsström https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/aktuellt/nyheter/2020/ny-rapport-tar-samlat-grepp-om-tiaminbristen-kring-ostersjon/
    • Och om tiaminbrist med säkerhet är svaret på problemet vad är då den föreslagna lösningen?
    • Menar du att det råder enighet i tiaminfrågan bland de som forskar kring problematiken med laxfrågan? Jag har inte förstått det så utan snarare att det är en möjlig teori som man i dagsläget jobbar vidare med? Men jag kanske har fel? 
    • Som sagt så hoppas jag på att bli vaccinerad innan sommaren och att det ger ett slags fripass att resa. Men vaccinleverantörer litar jag inte fullt ut på. Jag litar inte heller på de som jobbar med pandemin vad gäller FHM, regering, journalister och vaccinsamordnare. Min vän fick rätt förra året, få svenskar kom in i Norge förra året (vilket denna slinga handlar om, läs början så förstår du). Jag undrar hur det ser ut till sommaren? Sverige misslyckas med det mesta som går att misslyckas med, i Norge och Sverige sprids en mutation. I fråga om mutation står kanske Sverige lite starkare då vi haft en långt vidare spridning av Covid än Norge. Det ser tyvärr just nu illa ut i Norge och i Sverige åker vi på smäll efter annan, just nu med dålig planering kring vaccinationer.  Jag håller tummarna för att man får de två sprutorna innan maj vilket vaccinsamordnare i mitt län sagt.....
    • Gills dela vinn, bli medlem.    https://savethebalticsalmon.se/2021/01/27/hjalp-oss-att-hjalpa/
    • Att ifrågasätta granskad och prisad forskning är deffenetivt fel väg att gå. De råder ingen tveksamhet hos vattenfalls kompensations anläggningar om bristen. Utan tiaminbehandling blir vattenfall åtalsbara då de ej kan fylla utsättningsmålen som man skrivit under.
    • Hej. Har 2 grabbar som blir 6 & 7år här i vår som vill gå i pappas fotspår och börja flugfiska. Nån som sitter på lämpliga spön? Även intressant med hela set.  Inga dyra grejer då risken finns att det kan bli fäktning med grejerna... 
    • Om du har 0.40 Fluorocarbon av god kvalitet så är det sällsynt att gäddorna kniper av det, men det förekommer. Väljer du en mjuk och fin 0.40 FC som Savage Gear Soft Fluorocarbon så är  Tycker att det där handlar lite om etik och moral och blir smått förbannad när spinnhjon i produktion efter produktion på youtube blir av med 5 beten med dubbla trekrokar á 150kr/st för att dom ska intala konsumenten att abborren inte hugger utan 0.22 fluorocarbon som tjockast. 
    • Hej alla! Jag har varit sugen länge att skaffa en gopro kamera men har lite funderingar. Vad använder man för program för att redigera sina videos? och när man tittar på olika videos på youtube är det ofta musik med från alla möjliga artister och låtar. Hur får tag på dessa låtar så man kan använda dom i sina videos? och vad säger youtube om detta när man använder musiken och laddar upp i sina videor?
  • Ämnen

• Images

• Create New...