Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Älgjakten startar nu på måndag och pågår till slutet av november i det län och den kommun jag befinner mig.

Bör jag tänka på något särskilt när jag beger mig ut och flugfiskar?

Reflexväst i gäll färg?
Undvika att smyga runt i allt för ensligt belägna vatten?
Bör man kontakta jaktlaget i de vatten man ska fiska?

Tar tacksamt emot alla tips.

Edited by villvetamer
Posted (edited)

Tackar för svaren!
Tolkar det som att det generella tipset är att man ej behöver engagera sig desto mer. 
Har ingen kunskap om jakt och vad det innebär med risker för personer som vistas i naturen ex. fiskare, bärplockare etc. Får väl utgå från att de som är i älgskogen tänker till både en och två och tre gånger innan de trycker av.
...Men kan samtidigt tycka Wickhams och Tottes tips är bra om man vill vara på den säkra sidan.

Edited by villvetamer
Posted

Hattband i orange, orange/gul väst och att prata med jaktlaget där man ska fiska är väl bra försiktighetsåtgärder som redan föreslagits. Ett annat är att undvika älgskogen under första älgjaktsveckan. Sedan avtar jaktintensiteten snabbt. 

Posted

Jag hade förklarat situationen för älgen och bett den befinna sig i ett annat område när det var dags för flugfisket. Är du osäker på uttalet så prova google translate.-_-