Hoppa till innehåll

Samsung eller Huawei?


Kaisan

Recommended Posts

själv har jag en samsung s7 och är inte särskilt nöjd. missnöjet beror i första hand på formgivning. hur vikten i telefonen är fördelat i kombination med tunna, rundade kanter, gör att jag tappar den konstant samt att den inte är skön att hålla i. kan såklart vara så att kombinationen hand&telefon bara är dålig. det är faktiskt så illa att jag dras med handinflammation till följd av ergonomim vilket inverkat menligt på fisket ( låter som jag är 80 år men är bara 30 och i skapligt skick i övrigt:D). haft iphone och därefter olika sonytelefoner men aldrig haft det problemet innan.

 

vad gäller prestanda har jag inga invändninar s7an. bästa telefonen jag ägt var sony xperia z3 compact för ett par år sedan. lagom size, sinnessjuk batteritid och vattentät (var väldigt tidiga med det).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Just har jag en Nokia Lumia 820 med Windows 10 och haft den sen kom ut på marknaden. Är mycket nöjd med den fortfarande.

Jag ville som sagt ha feedback på Samsung och Huawei, därför är också Iphone utesluten ur denna diskussion (kommer aldrig att köpa en Iphone heller).

Om vi skulle jämföra då fler mobiltelefoner med Android, eftersom det är det OS det handlar om.

Vad för mobiltelefon skulle ni rekommendera då för någon som inte haft en sådan förut?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en Honor 7 ( inte Lite varianten ) från Huawei och är kanon i alla avseenden. Jag har provat det flesta märkena innan jag köpte denna förra året tror jag, och klart bäst av alla jag haft.

Den är i aluminiumskal, alltså inget plastigt skal och känns "tung" när den ligger i handen= påkostad och kvalitet.

Gränssnittet är väl kanske inte det fräckaste och kanske inte nyaste Androidversionen men den den är väldigt lätt att använda. Visst gör den uppdateringar också som någon annan skrev i tråden men dessa kan enkelt stängas av om man inte vill att dom uppdateras automatiskt. 

Förövrigt har denna ALDRIG krånglat som andra märken kan göra? Aldrig " hängt sig " och fungerat klanderfritt. Vad mer kan man begära?

Plats för dubbla sim-kort om man vill ha det och en bra kamera med massa inställningar även för video mm.

Nu har det ju kommit nya Honor, men 7:an ( ej Lite varianten ) tycker jag är kanon.

Även Petter hade Huawei förra året och prisade denna.

Så vill du ha en pålitlig, en telefon som är lätt att förstå utan att sakna massa finesser, som känns gedigen och "påkostnad", kolla då Huawei telefoner.

Jag kommer utan tvekan att köpa en Huawei nästa gång igen. Jag är trött på märken där telefonen låser sig, hänger sig eller  man är tvungen att starta om hela tiden eller ännu värre ta ur batteriet hela tiden för att den skall fungera.

Bildresultat för huawei 7

Redigerad med maxons
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Flyrod sa:

Vad har du nu, iPhone?

Jag tycker att både Huawei och Samsung gör bra grejer, felet ligger i operativet. Om man har vant sig med iPhone (IOS) så kan Android se väldigt rörigt ut. Android har de där 185 olika Google-apparna som uppdateras var o varannan dag som jag inte har en aning om vad det är för något!?
IOS är som en välordnad bokhylla där du vet var du ska leta och du finner. Android är ett par lådor med böcker.

Det är klart att om man är van med IOS och går över till Android så är det rörigt. Samma för en Androidare som går över till IOS :P

Men, dessa Google appar är faktiskt väldigt bra verktyg om man använder dom på rätt sätt och förstår dom. Det behöver inte vara rörigt om man förstår logiken bakom dom. Halva familjen har IOS och halva har Android och jag tycker det är svårare med IOS än med Android.

Och att det uppdateringar som görs kan man enkelt stänga av om man vill, men det gör ju faktiskt att telefonen hela tiden ligger med dom senaste uppdateringarna.

Det är bara att sätta sig in i hur det funkar :lol:

Redigerad med maxons
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hadde också många funderingar ang ny telefon.
Läste massa tester innan jag bestämde mig
Eftersom jag fiskar mycket och önskade mig en vattentät telefon med bra kamera,
föll valet på Samsung S8. Ångrar inte en sekund.
Här kan du sätta in ett 256GB ekstra minnekort, som du inte kan göra i iPhone.
Bilden under är tagen under laxfisket i sommar.
20170812_103014.thumb.jpg.3a0459820b28348c76bb66a49ccdac12.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago hallonraden sa:

samsung note 8...

tycker jag är ännu bättre..

s-pen. :wub:

kan välja mellan dubbla simkort eller ett sim och ett sdkort.

jag gillar pennan.

mvh:wub:,

Håller med har alltid haft note sen den kom men note 8 hade tyvärr inte släppts när jag bytte annars hade det blivit en sådan utan tvekan 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...