Hoppa till innehåll

Julklapp åt flugfiskare


Recommended Posts

En riktigt snygg kvalitetshåv. Brodin Gallatin eller Tailwater funkar för det mesta utom laxen. En bieffekt är han tänker på dig varje gång han har fiskelycka. 

Det är inte min idé, min bättre hälft gav mig en för två år sedan. En av mina absolut käraste ägodelar och inom budget.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra förslag ni kommer med. Själv blev jag väldigt glad och överraskad när damen hade noterat min plastkåsa och på nån födelsedag gav mig en riktig i trä. 

Ska även tipsa om det här plagget, grymt bra:

http://www.outnorth.se/patagonia/men-s-nano-air-jkt?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=productlinks&utm_term=Men's Nano-air Jkt&utm_campaign=Övriga lättfodrade jackor#NavyBlue

Redigerad med M.Thors
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker personen i fråga om att läsa ge honom en mycket bra bok om fiske - gärna en av klassikerna. Klarar han av att läsa engelska utan problem t.ex. Lord Grey of Fallowdon, Flyfishing, gärna den från1929 ( första utg. 1899 ) finns på danska från 1967 ( svenska utgåvan från 1922 ? är dåligt översatt  ock saknar två kapiteln som tillkom 1929) Skues böcker från 1920talet är inte heller dumma ( endast på engelska ) ! Brian Clarke från 1972 på svenska , fiska i stilla vatten är också mycket trevlig+några hundra mer !   Bras-fiske är en mycket trevlig sysselsättnig off-season ! och som man lär sig - bra att ha med sig när det blir dax för aktivt fiske ! // Steen Ps: vi får inte heller glömma våra egna : Lidman: Det nappar i Svartån, Laxögat med fl.  är högklassig sysselsättning i vintermörkret och vilka drömmar de skapar! Läs t.ex. Den Gamla Kvarnen eller De Tre Skuggarna från dessa böckerna. Det finns mycket att läsa och bli klok av 800 + har jag väl under åren samlat på mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...