Hoppa till innehåll

Laga vadarjacka


hö&gös

Recommended Posts

Äsch. När det hände plockade jag av mig jackan. Eftersom kroken gått igenom med hullingen drog jag ju den sidledes i tyget först för att få lite större hål och sist kunde jag få ur den utan att hullingen hakade i tyget. Fortsatte fiska. Senare...Köpte på mig Tear-aid. När jag skulle laga jackan hittade jag inte det jäkla hålet så nu kommer det la att läcka lik förbannat.:wacko: Meningen var annars att återkomma med bilder men det får bli efter något fiske i regn. Tack för era tips!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kapar tråden och frågar om nån har erfarenhet av att tejpa om vadare. Jag har ett par som läcker längs nästan alla sömmar. Funderar på att försöka tejpa med Seam Tape från extremtextil.de istället för att kladda på Liquisole som vanligt. Är det en bra idé?

On Topic: lys igenom jackan och limma med Liquisole eller liknande, det behövs inte mycket!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar! Hullinglös kustkrok, finns det?

Iaf, genomlysning gav inget, men med hjälp av släpljus hittade jag en liten tråd som stack ut. Hålet var så litet så jag fick markera med blyerts. Innehållet i paketet framgår av bild. Eftersom det i varje bildat hem finns en flaska isopropanol blandade jag min egen rengöring enligt anvisningarna så har jag våtservetterna som medföljde kvar till situationer i fält. Tvättade. Klippte till en lapp, medvetet för liten. Hmm. Tryckte dit och gnuggade. Suddade lite på markeringarna, men det är inte så noga. Nu B e h ö v e r denna jacka provfiskas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tillägg. Tear-aid lappen var överraskande tjock i materialet. Tror detta är kanon till Andasvadare, men inte om det är läckande i sömmar, då hade jag hellre gnuggat in liquisole eller  aquasure i det läckande stället. IPad stavar ju också kul ibland. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...