Hoppa till innehåll

Frödins nya tungstenssystem (Turbotuber)


Laxarnas prins

Recommended Posts

Har bundit och fiskat med dem ett tag och det är inga som helst bekymmer att kasta dem i mitt tycke. Flugorna sjunker rätt snabbt och de fiskar så fort de landat vilket jag gillar. Jäkligt trevliga helt enkelt :D 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag sätter turbotuben på XS- slang och låter slangen gå ut en cm bakom turbotuben för att sedan kunna sätta på en Largeslang på XS-slangen. Denna Largeslang fungerar samtidigt som kropp och jag har bundit många olika kroppar som jag kan skifta mellan olika flugor. Man kan köra in kroken i denna Largekropp alternativt sätta gummislang på kroppen för att sätta kroken i. Sen har jag de trumpetliknande conesen som även de passar på XS-slangen. Jag köpte lite olika kulörer på systemet och det har varit lite kul att blanda. 

Det är lite kul att ha flugor som kan få många olika kroppar?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så är det nog Ismo.

Men det kan finnas fördelar med en tung fluga då man vill ner snabbt. Givetvis kan man kompensera detta med en sjunkande tafs. Men i bland behövs både tunga flugor och sjunkande tafs för att komma ner och säga hej till en lax?

I lugna vatten är det inte att föredra men i snabba vatten kan dessa flugor vara bra. 

Och helt klart finns inget bättre än flytlinefiske med en lätt fluga men det kan ofta vara klokt att inte köra fast i en modell?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...