Hoppa till innehåll

Strömhult


Winston

Recommended Posts

Svarta Stoneflys str 10 o 8 med  BH. Wolly Bugger Vita och Oliv. Zonker vita med BH samt haröra 10.

Dessa flugor var mkt bra sist för några veckor sedan.

Själv tog jag hem 3 satte 7 o tappade 3.

Se bara till att ha bra tafs gärna 0.24

Fisken är grymt stor.

Skitfiske

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skall man försöka vara lite seriös så Mr Chech får lite vettiga svar.

Tesa att binda upp ett gäng fjädermygg i både flytande,kläckande och sjunkande varianter....man blir förvånad varenda ggr man får en stor fisk på fjädermygg.

Nattslände tiden är ju över men fisken har ju sitt mat minne kvar så ett gäng nattslände puppor i olika färger.

Vad det gäller fantasi flugor så tycker jag att du skall köra med typ wollybuggers i diskretare färger då vattnet inte är så kallt ännu så att du behöver "skrämma" fisken till högg.

fick 2 st igår (inte i Strömhult, men shit samma  ;D ) , den första med en Stimulator och den andra med en buzzer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena!

Jag har inte varit i Strömhult själv på länge men däremot så pratade jag med min kompis som är där idag. Han hade fått 4 st största 4.9kg alla tagna på "ful" fluga nr 1 , Röd dog nobbler. Övriga medresenärer i hans bil hade alla fått vars 4 de oxå, alla 3 hade fått fiskar över 6kg. Vet inte vad de körde med, men jag antar att de körde med "ful" flugor de med :P

Hoppas denna rapport hjälper dig o spä på fiske ivern ytterligare!! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag såg tidigare i tråden här att madmoose rekommenderade 0.23 och streamdance 0.24 som tafsspets.

Vilken av dessa herrar ska man lita på? :-

Spa..??  :D Skulle gärna utveckla mina teorier ang. 023 kontra 0.24 men jad har inte tiiiiiiiiid..!!  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
LoOp Yellow line klass #8 , Loops blåa Graphite rulle till det,  sjunktafs och jättestora färgglada zoonkers.

Han ska väl inte slå ihjäl fisken >:( Kekkes rekomendation är alldeles perfekt..... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

En gång om året blir vi inbjudna till en fiskedag i något av våra södra fiskevatten. I år blev det Strömhult. Åtta personer inpackade med utrustning i två bilar lämnade Malmö, Landskrona och Helsingborg. Vi hade med oss allt från rena flugfiskenybörjare till erfarna Strömhultsfiskare. Förrutom att jag var Edgemedlem så var Rollo också med. Vi två har varit där en gång tidigare, det var den gången det var 12 grader kallt! Med is på vattnen.

När vi kom upp hade Robert skrivet på skylten: 16,9 grader varmt i stigande och han hade satt ett utropstecken efter.  Är det inte på ena hållet så är det andra hållet.  :o

Innan vi började fiska statuerades tävlingen. Vi skulle betala 10:-- var till den som tog första fisken och ytterligare 10:-- till den som tog största fisken.

Detta resulterade i att jag med glädje fick gratulera Rollo till en intäkt på 140:--!   :D ;D Fösta fisken blev en båge på standardvikten kring tre kilo. Pers för honom var det. Totalt tog han 5 regnbågar, den största på 5,3 kg. Självklart också pers. Utöver regnbågarna blev det 1 aborre och 1 brax.  8)

Själv tog jag upp en aborre och dessutom två bågar på normalvikten tre kilo. Detta också pers för mig.  ;D

Flugvalet för mig var röd zonker under sol och dagtid. Två tappade fiskar. På morgonen (05.00!) var det olivgrön dog nobbler. På kvällen svart dog nobbler.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flugvalet för mig var röd zonker under sol och dagtid. Två tappade fiskar. På morgonen (05.00!) var det olivgrön dog nobbler. På kvällen svart dog nobbler.

Mina 2 första tog på rosa dog nobbler som var flugvalet för dagen. Den fiskades väldigt djupt eftersom det var väldigt varmt i vattnet.

Dag 2 funkade en oliv grön dog nobbler kanon, fick ju en fin brax på den!  ;D ;D

Efter någon timme började fisken vaka och då var det röd/vit fluga som funkade bäst. Ett kul sätt att fiska regnbåge är att rycka hem en vit foamfluga i ytan, även detta funkade och fisken blev helvild!  8)

Totalt 3 pers, 3 arter och 7 fiskar är helt ok för en fisketur.

(först 3.3kg regnbåge sedan 5.3kg regnbåge och där efter ca 1.5kg brax)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Priserna vet jag ingeting om men jag har varit där och fiskat 1 gång.

Tror jag betala 900 :- och det var fiske i 1 dag + en övernattning i stugan.

Underbart ställe att fiska på, ligger mitt ute i skogen och naturen är den bästa.

Föredrar att fiska i ån istället för dammen, fråga mig inte varför det har bara blivit så.

Medelvikten på fisken tror jag ligger runt 3 kg, men det tas årligen fisk upp emot 8 kg..

Mvh Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.......

Va i Strömhilt i Juni månad, priset som jag fick betala va också 900:- med en övernattning. Fisket i strömpartiet var det roligaste med dom största fiskarna tar dom i dammen har jag fått till mig.

Flugor som funkar allt som är vitt & grönt rekommenderar grön flicksländenymf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stugan ingår i priset när ni hyr dammen.

Jag har varit där 2 gånger, förra året och i år. I år lyckades jag ta 8 eller 9 fiskar och 3 arter.

Abborre, mört - 1,5kg - rejält tryck i den, samt en massa rengbågar där den största vägde en bit över 5 kg.

Jag fiskade med olivgrön streamer, rosa dog nobbler samt en vit foam fluga som jag stripade hem på ytan

rollo

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...