Hoppa till innehåll

Fråga till er som ägen en Danielsson F3W


andez

Recommended Posts

Hej,

Jag upplever att min nyinköpta Danielsson F3W har ett för litet motstånd i invevningsriktningen. Jag har inte testat rullen "live" ännu men befarar att den kommer mata in lina när jag kastar. När jag luftkastar hemma med rullen på buttdelen av spöt snurrar spolen av sig själv I rullen. Nästan ett fullt varv utan att jag rör den.

Så, är detta ett problem eller är det ok när man väl är ute och fiskar?? Tacksam för svar.

 

Mvh

Anders

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enligt Danielsson ger lina på spolen motsatt effekt. Alltså att den snurrar mer då vikten på spolen ökar iom lina och backning. De äldre FW och LW har ett marginellt större motstånd i invevningsriktning än de nya F3W.

Hade velat höra från någon som äger och fiskar med en F3W att den inte matar in lina vid fiske. Annars får jag lämna tillbaka den för så kan man ju inte ha det.

 

tack för alla svar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en likadan rulle, F3W 4seven som beter sig precis som du beskriver. Det är en lite udda egenskap som jag aldrig har sett hos andra rullar, men det har ju ingen praktisk betydelse. Det är snarare en fördel när man snabbt ska få in löslina, bara att smätta till veven så snurrar den villigt flera varv:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-02-07 at 17:43 andez sa:

Hej,

Jag upplever att min nyinköpta Danielsson F3W har ett för litet motstånd i invevningsriktningen. Jag har inte testat rullen "live" ännu men befarar att den kommer mata in lina när jag kastar. När jag luftkastar hemma med rullen på buttdelen av spöt snurrar spolen av sig själv I rullen. Nästan ett fullt varv utan att jag rör den.

Så, är detta ett problem eller är det ok när man väl är ute och fiskar?? Tacksam för svar.

 

Mvh

Anders

 

 

Har du gått och köpt en rulle nu igen ? Har aldrig upplevt problem med min F3W.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för all feedback. Kommer skicka tillbaka den för kontroll så inget är fel samt be dem lägga på lite tjockare fett. Sedan testa med fullt tacklat spö på gräsmattan. Matar den in lilna då blir det reklamation.  

Det verkar ju som att det skall vara så här och att det inte är ngt större problem vid fiske men vi får se helt enkelt.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...