Avsnitt 8 i Bakom städet - Mikael Hagman - Flytbaggen
-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Funderade på att bygga ett till CTS spö. Fyllde i alla val och klickade på köp, 6000kr för bara klingan. Det blir inget bygge i vinter.
-
Snacka om att göra en höna av en fjäder 😳😂😂 Tomato, Tomahto… Men visst, så kan man ju se d… För egen del hävdar jag fortfarande, att e man med i matchen så…………. Ett råd till allmänheten kanske är på sin plats. Sluta använda skiten bara om den gör dig förvirrad… Fridens
-
Jag påstår/-d att just 'strömming' är en ovanlig föda såväl i Kattegatt (och övriga Västerhavet/Atlanten) som i södra Östersjön. Jag har dock inte sagt/skrivit ett pip om 'sill' och 'skarpsill'... Och det här visar ju möjligen vikten av att vara en smula språkligt/vetenskapligt precis. För jag utgår från att du vet vad skillnaden är mellan 'sill', 'strömming' och 'skarpsill'?
-
Ok.. Men vad tror du att laxen äter ute till havs då? Om den nu av någon nyupptäckt konstig anledning inte äter Clupea Harengus och skarpsill? 🤔
-
På frågan om precisionen kring AI och atlantlax: Jag frågade helt sonika vad Atlantlax (alltså inte Östersjölax) har för huvudsaklig föda i havet... 'Atlantlax lever på småfisk och stimfiskar som strömming och skarpsill i havet, särskilt i områden som Östersjön och vid Västkusten. De jagar ofta långt från stränderna innan de återvänder till sina födelseälvar för att leka. Föda: I havsmiljön lever atlantlaxen främst på stimfiskar som strömming och skarpsill.' Jag är rätt säker på att strömming inte är särskilt dominant föda för atlantlax - vare sig i Ö-sjön eller Kattegatt... -- Ökad predationen på atlantlax beror enligt sagda AI primärt på klimatförändringar. Det märks främst pga ökad sälpopulation och skarvpopulation runt å- och älvmynningar... -- Samma AI menar att klimatförändringar är en starkt bidragande orsak till att laxlus och gyro ökar bland vildlax... -- Det leder mig till att tro att sagda AI är inlärd att vikta 'klimatförändringar' högre än det borde - vilket ju är bekymret med LLM-er (utöver att de hallucinerar) - de blir upplärda på ett dataset, och allt som kommer ur LLM-en färgas av denna inlärning... Men jag kan inte sånt här med data och ai och grejer... jag är bara en dum redneck...
-
By Danneluleå · Posted
Fint skick! Fimns några små ytliga märken(se bilder)..men inte mycket..Inkl. Backing och neoprenfodral. 1600:-
-
-
Ämnen
-
Images

Recommended Posts