Hoppa till innehåll

LTS zalt 9 fot klass 7


Laxarnas prins

Recommended Posts

Har ej prövat spöt än själv men har hört gott om det. 

Men! Linan har jag använt. Tunn runningline så den skjuter bra, påminner lite om arctic silver md och A.Jensen vector. Den sjunker relativt snabbt för att vara en intermediate (vilket jag gillar när det går lite vågor). Rekommenderas! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Jag är lite sen på bollen, men jag har nu i dagarna fått hem ett LTS zalt 9 fot klass 7 och en Guideline coastal #7 som jag till grannarnas förnöjelse har stått och torrkastat på gården som är täckt av en dryg meter snö.... 

Efter någon timmes provkastande (på torra land dådå...) så tycker jag att spöet verkar fint, en snabb kastkanon om man har bra teknik, vilket jag inte alltid har. Det jag reagerade lite på är att spöet verkar ha ett ganska snävt "arbetsspann", om jag matar ut lite för mycket lina så känns det som att kastet kollapsar, men det kan som sagt bero på tveksam kastteknik. Om jag däremot håller "lagom" mängd lina (typ 10,5 m) i luften så kan jag skjuta iväg 10-12 meter om jag fokuserar ordentligt på uppgiften. 

I rätt händer kan det här spöet förmodligen prestera en hel del, själv har jag tänk att ha det till dels kustfiske, men ävent till fjällfisket då jag vill ha ett spö som funkar bra när det blåser lite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...