Hoppa till innehåll

Ny Feed på förstasidan - 30 senaste inläggen


Jonas

Recommended Posts

Jag har tröttnat lite på förstasidan så nu provar vi något nytt. Istället för senaste 17 aktiva ämnena exklusive köp&sälj så feedar vi numera de 30 senaste inklusive köp&sälj. Alla småareor med separat feedar plockas bort så det blir en enda lång feed. Jag tror det här ger en bättre översikt. Min bild är att de flesta vill se vad som händer just nu och med 30 blandade inlägg får man en god översikt.

Rent layoutmässigt får vi även kortare och renare förstasida. Ska bara få in nya annonser mm från våra annonsörer innan allt ser hundra ut.

Kommentera gärna om ni har några tankar kring det här?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det att ändra grundinställning så att det inte bara är olästa inlägg som redovisas bland de 30.

Upplever det som meckigt att behöva gå in varje gång för att ändra själv för att se de inlägg man själv varit intresserad av.

/S

Redigerad med Silverbågen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago Silverbågen sa:

Går det att ändra grundinställning så att det inte bara är olästa inlägg som redovisas bland de 30.

Upplever det som meckigt att behöva gå in varje gång för att ändra själv för att se de inlägg man själv varit intresserad av.

/S

Jag förstår inte nu? Föstasidan http://www.edgeflyfishing.com feedar upp utan att ta hänsyn till dina egna inställningar. Det enda jag (som administrator) kan justera i den feeden är vilka areor jag inte vill visa samt hur många inlägg jag vill se.

Det låter som att din fråga rör det som visas inuti forumet. Det är i så fall en helt annan fråga. gör gärna ett separat ämne för det i feedback i så fall så tar vi det där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Jonas sa:

Jag förstår inte nu? Föstasidan http://www.edgeflyfishing.com feedar upp utan att ta hänsyn till dina egna inställningar. Det enda jag (som administrator) kan justera i den feeden är vilka areor jag inte vill visa samt hur många inlägg jag vill se.

Det låter som att din fråga rör det som visas inuti forumet. Det är i så fall en helt annan fråga. gör gärna ett separat ämne för det i feedback i så fall så tar vi det där.

Kan nog vara så att jag har någon inställning i mobilen som gör att jag direkt kommer in till sidan med nya inlägg.

Till skillnad från Andreas har jag inget emot köp&säljinläggen...

/S

edit: Kollade nu och när jag går in på den förstasidan du pratar om är listan blank när jag gör detta från mobilen....

nog därför jag skippat att gå in den vägen i nallen..

/S

Redigerad med Silverbågen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 minutes ago Andreas89 sa:

Lägger en starkt ogillande röst för att ha köp och sälj blandat med det andra. 

Det är noterat. Vi hade feeden så här förr men under senare år har vi valt att testa separera inläggen. Det har alltid varit de som är för och de som är emot i den här frågan och argumenten är bra åt båda håll. Jag känner att jag vill testa det här ett tag och jag tycker översikten blir snabbare och bättre både i mobilen och på sajten med nuvarande lösning. Att man får läsa en köp och sälj samtidigt tycker jag är ok, men det är så klart inte alla som tycker det. Vi gör ett försök och så utvärderar vi om några månader. Ge gärna kontinuerlig feedback. Jag lyssnar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Silverbågen sa:

Kan nog vara så att jag har någon inställning i mobilen som gör att jag direkt kommer in till sidan med nya inlägg.

Till skillnad från Andreas har jag inget emot köp&säljinläggen...

/S

edit: Kollade nu och när jag går in på den förstasidan du pratar om är listan blank när jag gör detta från mobilen....

nog därför jag skippat att gå in den vägen i nallen..

/S

du går in på https://www.edgeflyfishing.com

gå in på http://www.edgeflyfishing.com istället så syns scriptet. jag har samma problem i min iPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Ismo sa:

Varför går det inte att hamna på sista inlägget i en tråd? när en väl klickar på den,..en måste söka sista sidan. ..vilket skämt! 2018 är det.

Det här diskuteras någon annanstans... minns inte varför. håller oavsett med. @Niclas L får i uppdrag att lösa det om det går?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Jonas sa:

Det är noterat. Vi hade feeden så här förr men under senare år har vi valt att testa separera inläggen. Det har alltid varit de som är för och de som är emot i den här frågan och argumenten är bra åt båda håll. Jag känner att jag vill testa det här ett tag och jag tycker översikten blir snabbare och bättre både i mobilen och på sajten med nuvarande lösning. Att man får läsa en köp och sälj samtidigt tycker jag är ok, men det är så klart inte alla som tycker det. Vi gör ett försök och så utvärderar vi om några månader. Ge gärna kontinuerlig feedback. Jag lyssnar.

En gyllene medelväg skulle kunna vara att skilja dem åt utseendemässigt i listan? Bara olika nyanser i gråskalan mellan trådtyperna skulle underlätta och återställa möjligheten att se vad som hänt i forumet (exklusive köp och sälj) med ett snabbt getöga. 

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Andreas89 sa:

Lägger en starkt ogillande röst för att ha köp och sälj blandat med det andra. 

Håller med Andreas89!!

Blanda inte ihop köp och sälj med andra inlägg.

Tycker det blir ett stort minus och har i flera dagar trott att köp och sälj var borttaget då jag ej förstått att det låg blandat......

Nä bättre var det innan ni ändra ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Andreas89 sa:

En gyllene medelväg skulle kunna vara att skilja dem åt utseendemässigt i listan? Bara olika nyanser i gråskalan mellan trådtyperna skulle underlätta och återställa möjligheten att se vad som hänt i forumet (exklusive köp och sälj) med ett snabbt getöga. 

Håller med, blir svårt att se om det gäller en annons eller en generell fråga om exempelvis en specifik produkt. Bra förslag Andreas89 gällande ex nyanser av gråskala. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant förslag med nyanser men det finns ingen enkel lösning på det. Scriptet jag använder feedar allt i forumet minus de areor jag anger. Jag ser inte hur jag ska lyckas hantera önskemålet även om det säkert går att lösa om man är tillräckligt vass?

Är det någon som tror sig kunna göra ett tillägg som gråfärgar forum id 38, 39 och 40 så lägger jag gärna till det. Här är ett utdrag ur den delen av scriptet som kan tänkas påverka det.

 

$mysqli = new mysqli($host, $user, $pass, $database);

if (!$mysqli) 

    die('Could not connect: (' . $mysqli->connect_errno . ') ' . $mysqli->connect_error); 
}

$result = $mysqli->query("SELECT * FROM `ipb_forums_topics` WHERE `forum_id` <> 6 AND `forum_id`<> 290 AND `forum_id` <> 9 AND `forum_id` <> 17 AND `forum_id` <> 36 AND `forum_id` <> 42 AND `forum_id` <> 60 AND `forum_id` <> 61 AND `forum_id` <> 62 AND `forum_id` <> 68 AND `forum_id` <> 78 AND `forum_id` <> 79 AND `forum_id` <> 82 AND `forum_id` <> 85 AND `forum_id` <> 93 AND `forum_id` <> 134 AND `forum_id` <> 152 AND `forum_id` <> 176 AND `forum_id` <> 178 AND `forum_id` <> 179 AND `forum_id` <> 195 AND `forum_id` <> 205 AND `forum_id` <> 206 AND `forum_id` <> 207 AND `forum_id` <> 211 AND `forum_id` <> 212 AND `forum_id` <> 215 AND `forum_id` <> 216 AND `forum_id` <> 232 AND `forum_id` <> 256 ORDER BY `last_post` DESC LIMIT 0, 30;", MYSQLI_STORE_RESULT);


?>
<html>
<style type="text/css">
<!--
a { font-weight: bold; color: 000000; text-decoration: none;}
-->
</style> 

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" style="color: #000000;">
<body>
<?php
// This goes on the page
while($row = $result->fetch_array(MYSQLI_ASSOC))
{
 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar lite till... är inte övertygad. Det är problem att feeda upp bara köp och sälj separat i samma sorts feed (men enkelt att inte ha det med) och jag gillar den här lösningen bättre på förstasida en den vi hade förut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...