Visst, när det gäller toppen av ligan så är US alltid där, vad det än nästan gäller. Men av det jag sett från nätet tidigare av YS tester så har inte kastarna där varit särskilt imponerande. Och som vanligt i US så är flera av dem involverade i branschen och företagen vars produkter de ska utvärdera. Så bedöm själv hur objektivt det blir. Det ska dock erkännas att de senaste testen med klass 4 spön är bättre och de har med mer omfattande info, nästan lite för mycket innehåll då det tar form av typ en roman. Fast ex de statiska böjningskurvorna är bra, särskilt för mig som bygger spön men suger gör att de flesta företagen slutat med servicen att kunna köpa klingor.
I vilket fall, jag tror vi kan göra ett kvalitativt och rättvisande spötest här. Ett som en vanlig flugfiskare kan uppskatta och få glädje av.
Trist att du känner så,men det är min personliga åsikt att original korken på 10fots #5 utan butt är på tok för kort och felbalanserat för ett så dyrt spö och det står jag fast vid.
Klingan är helt fantastisk och gör sig mycket bättre med en bättre anpassad halfwells med butt när spöt trots allt är 10fot,men som sagt min personliga åsikt.
Mvh/Tobias