Jump to content
Sign in to follow this  
JSC

Dåliga på att svara

Recommended Posts

Varför är vissa butiker så otroligt dåliga på att svara på mail??? 

Föröker beställa ett Echo glass switch spö men tydligen vill man inte sälja grejor konstigt nog så verkar det vara svenskabutiker som är dåliga på detta :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är en dålig på att svara!...så skiter en i dom..PUNKT!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago Ismo sa:

Är en dålig på att svara!...så skiter en i dom..PUNKT!

Finns inte många som säljer Echo i Sverige tyvärr o spöt jag vill ha finns inte i lager så d behöver beställas från leverantören

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago JSC sa:

Finns inte många som säljer Echo i Sverige tyvärr o spöt jag vill ha finns inte i lager så d behöver beställas från leverantören

Prövat ringa dom?...sms ,email kan vara skit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tänker!! ..jag är av gamla gamet!..är van att prata med nån,..vet inte hur ni yngre tänker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barnens rätt i samhället?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago JSC sa:

Varför är vissa butiker så otroligt dåliga på att svara på mail??? 

Föröker beställa ett Echo glass switch spö men tydligen vill man inte sälja grejor konstigt nog så verkar det vara svenskabutiker som är dåliga på detta :(

Håller med.Beställde Hobie grejer från stockholm och la in pengar i förväg.Mailade och ringde när dessa kan leveras och inget svar.Ringde igen och då satt hon i bilen och skulle ringa upp mig.Men inget hände .Ringde nästa dag och inget svar ,mailade och inget svar.Så jag avbeställde allting och skrev att jag skulle gå vidare med det till konsumentverket.Beställde grejer fån en annan firma tll slut.Men tack och lov så hon makulerade min beställning.Fattar inte hur man sköter sin firma om man skall få större kundkrets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago JSC sa:

Finns inte många som säljer Echo i Sverige tyvärr o spöt jag vill ha finns inte i lager så d behöver beställas från leverantören

Kolla på Baltic Fly Fisher i Tyskland. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finns en speciell butik som börjar på W som alltid är jävligt sega. Varenda gång så får man räkna med flera dagars svarstid, telefon kan man försöka men det brukar oftast inte ge något. Det är uselt. Senast skickade jag ett mail angående ett potentiellt köp på över 3000 kr. Fick återkomma två dagar efter för att påminna dem att jag minsann vill köpa prylar av dem. Jag fick svar, men nu väntar jag på svar nr. 2.

Det är en legitim fråga, vill de ens sälja prylar till oss??

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago Jonte66 sa:

Finns en speciell butik som börjar på W som alltid är jävligt sega. Varenda gång så får man räkna med flera dagars svarstid, telefon kan man försöka men det brukar oftast inte ge något. Det är uselt. Senast skickade jag ett mail angående ett potentiellt köp på över 3000 kr. Fick återkomma två dagar efter för att påminna dem att jag minsann vill köpa prylar av dem. Jag fick svar, men nu väntar jag på svar nr. 2.

Det är en legitim fråga, vill de ens sälja prylar till oss??

Slutar med... ??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago Jonte66 sa:

Finns en speciell butik som börjar på W som alltid är jävligt sega. Varenda gång så får man räkna med flera dagars svarstid, telefon kan man försöka men det brukar oftast inte ge något. Det är uselt. Senast skickade jag ett mail angående ett potentiellt köp på över 3000 kr. Fick återkomma två dagar efter för att påminna dem att jag minsann vill köpa prylar av dem. Jag fick svar, men nu väntar jag på svar nr. 2.

Det är en legitim fråga, vill de ens sälja prylar till oss??

Min första och enda erfarenhet av den butiken var när jag för några år sen skulle köpa flugbindningsmaterial. De var den enda butiken som hade alla olika grejer hemma och jag lade order. 

Efter ett gäng dagar fick jag "leveransen". Knappt hälften av grejerna jag hade beställt och mellanskillnaden i (felräknade) kontanter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago Sahlberg sa:

Efter ett gäng dagar fick jag "leveransen". Knappt hälften av grejerna jag hade beställt och mellanskillnaden i (felräknade) kontanter.  

Haha. Den varianten har jag aldrig hört om förut. För de som undrar så är det inte Willys Sportfiske vi pratar om... Do the math.

Uppdatering om det jag skrev om: Har nu gått två dagar sedan de lovade att återkomma. Det är som att kommunicera med flaskpost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag trodde det var en annan butik på W. Tur att du skrev ut namnet, annars hade den andra butiken fått orättvis kritik...

Generellt ogillar jag att man "hänger ut" butiker. Edge har stor genomslagskraft och det kan betyda mycket för den enskilde näringsidkaren om negativa omdömen sprids. Man vet ju inte vad som hänt - sjukdom, dödsfall, olycka. Anledningar som i alla fall jag tycker är giltigt förfall. Kanske det t.o.m. är så att det är kunden som misskött sig. Jo, det har faktiskt hänt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämnade in ett spö på garantiärende på flugfiskebutiken i Umeå för snart ett år sedan? Inte hört ett smack. Varit inne flera gånger och frågat hur det blir med spöt. Får till svar att dom ska kolla upp det och kontakta mig därefter. Aldrig har någon kontaktat mig som jag blivit lovad. Förjävla dåligt helt enkelt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago Bigsalmon sa:

Jag trodde det var en annan butik på W. Tur att du skrev ut namnet, annars hade den andra butiken fått orättvis kritik...

Generellt ogillar jag att man "hänger ut" butiker. Edge har stor genomslagskraft och det kan betyda mycket för den enskilde näringsidkaren om negativa omdömen sprids. Man vet ju inte vad som hänt - sjukdom, dödsfall, olycka. Anledningar som i alla fall jag tycker är giltigt förfall. Kanske det t.o.m. är så att det är kunden som misskött sig. Jo, det har faktiskt hänt...

Jag har ju inte skrivit rakt ut vilken butik det är? Om jag bryter mot några regler är du mer än välkommen att radera/modifiera mina inlägg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago Jonte66 sa:

Jag har ju inte skrivit rakt ut vilken butik det är? Om jag bryter mot några regler är du mer än välkommen att radera/modifiera mina inlägg.

Jag menade inte dig, utan medlemmen som skrev ut butikens namn. Han har tagit bort det inlägget.

Men - det finns fler än en butik det kan vara, och då är det inte schyst mot den butiken som är oskyldig. Det var så jag menade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.





















×
×
  • Create New...