Hoppa till innehåll

Winston Trout Energy Fluglinor


Ixoye

Recommended Posts

"By measuring the dynamic characteristics of fly rods at various flex points, we’ve applied an engineered system to precisely design lines that are ideal for each rod weight. The result is a series of lines that perfectly match the performance characteristics of today’s fly rods"

Så alla flugspön som görs idag är exakt lika, inte ens Winstons egna är ju lika.....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Morgan sa:

Det märkliga är nog snarast att dom förmodligen säljer fler linor till det priset än om dom skulle kosta 129:-

Så rätt du har..det har blivit pryl fiske ( jag fastnat rejält:blush:)...jag är 100% säker på att om vi får prova några spön i mörkret då skulle ingen av oss välja sitt eget spö...eller det är kompensering för öringens frånvaro...handla hårt och på stort...och dyrt...

Redigerad med ratimir
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago ratimir sa:

Så rätt du har..det har blivit pryl fiske ( jag fastnat rejält:blush:)...jag är 100% säker på att om vi får prova några spön i mörkret då skulle ingen av oss välja sitt eget spö...eller det är kompensering för öringens frånvaro...handla hårt och på stort...och dyrt...

 

Det beror ju på om du bara ställer ut dina egna spön i mörkret, då blir det ju garanterat ett av ditt egna spö du väljer :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

25 minutes ago Ixoye sa:

"By measuring the dynamic characteristics of fly rods at various flex points, we’ve applied an engineered system to precisely design lines that are ideal for each rod weight. The result is a series of lines that perfectly match the performance characteristics of today’s fly rods"

Winston Trout Energy Fluglinor

>Du - jag har skitbra idé! 
Finlirarna som köper våra spön klagar ju över att dagens linor är en klass tunga, vi gör helt enkelt en lina som följer AFTMA men gör klumpen precis lång nog för att väga in som en klass tung ändå.
 
>Men gör inte alla det?
 
>Joo. Men våran skall vara svindyr och en Winston. Våra Winston fans kommer höja den till skyarna och alla andra som köper en kommer leta bra egenskaper för att rättfärdiga sitt köp.
 
>Aah. Slugt sa räven!
 
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Bäckis77 sa:

Och vilka är tillverkarna, man bör kika efter?

Scientificanglers, Rio, Cortland, jag tror det är SA som gör linorna till Winston, och jag skulle utan tvekan välja deras bästa Trout lina istället.

Redigerad med Ixoye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en galen utveckling om man ser spannet mellan exempelvis Barrios linor och den nämnda linan från  Winston. Bara att konstatera att vi utsätts för marknadskrafter där det främst handlar om att ta marknadsandelar än att tillfredsställa mitt behov.  Givetvis gynnar det oss på sikt att materialen utvecklas. Men för mig är vinsten mindre än marginell. Hyllar därför Barrio som går motsatt väg. Men det står för mig.

  • Like 3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Flyguru sa:

Hyllar därför Barrio som går motsatt väg. Men det står för mig.

Du är inte ensam, jag gillar Barrios linor också, han har väldigt fina taperingar på sina linor, och dom är väldigt prisvärda.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...